Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling for udeblivelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Min datter har haft booket hos en kosmetolog via hjemmeside. Hun fik ingen bekræftelsesmail.
Blev ringer op igår om hun var på vej og det var hun jo ikke. Da hun ikke vidste om hun havde fået tiden. Nu forlanger klinikken at hun betaler det fulde beløb på behandlinger ellers bliver hun sendt til inkasso.
Er det lovligt? Og kan hun gøre noget?
Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du er ikke berettiget til en bekræftelsesmail, ligesom man i mange tilfælde ikke får en bekræftelsesmail når man bestiller en tid til lægen.

Når jeg bestiller tid til frisøren skal jeg krydse en lille boks af hvor jeg godkender handelsbetingelser, det er meget normalt at der deri er nævnt, at hvis du udebliver skal du betale et udeblivelsesgebyr.

Så medmindre der er ting jeg ikke har taget højde for, så er det lovligt. Er der ting man kan gøre? Ja. Men der skal man spørge sig selv hvilken person man har lyst til at være. Hvis man bare vil slippe for en regning man burde betale, så tror jeg ikke man får meget hjælp af folk der driver forretning. Hvis man får en regning det ikke er berettiget, skal fair også være fair. I dette tilfælde lyder det som om at det er en regning der bør betales for at fylde behandlerens kalender ud, så de ikke kan tjene pengene på en anden kunde. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

der er intet krav om bekræftigelse og datter har da garanteret ved bestilling set den gå ind og har bare glemt det

Der er to ting at gøre

Betale - sagen slutter nok der så
ikke betale - og så må din datter prøve at forklare sig i retten ud fra hvad der faktuelt er sket

Jeg ville betale hvis jeg vidste jeg havde bestilt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Din datter kan jo forklare, at hun ikke vidste, om hun havde fået tiden, og så er de måske så flinke at give hende en ny tid. 

Men hun har ikke krav på bekræftelsesmail. 

Det er meget ærgerligt - også for klinikken. Det er utrolig nemt at undgå den situation. Brug fx EasyMe. Folk kan booke direkte i systemet, betale forud og få tilsendt en bekræftelse og kvittering. Så er problemet løst.

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra Hadsten ved Århus
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler nu på at nogen vil sende sådan en regning her til inkasso. Så kan enhver jo bare gå ind og forårsage inkassoregninger til andre.

Hvis klinikken bruger FrontCare systemet kan de bare sætte op at kunden skal klikke på et link i en bekræftelsesmail. Så har hverken kunden eller klinikken det her problem. Kunden bliver tydeligt gjort opmærksom på at tiden først er gældende når de har klikket på bekræftelsesmailen.

Jeg ville ringe til dem og fortælle at der ikke er kommet en bekræftelse og høre om de virkelig vil holde på at der skal betales, eller ikke bare aftale en anden tid - så har de jo en ny kunde.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)