Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance grafiker bor i Thailand, kunder i DK, nu vil NORDEA have jeg laver firma i DK efter 20 år

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du driver selskab fra dk med danske kunder bliver du delvis dansk skattepligtig, Har du virkeligt fået bindene svar på du kan drive ApS i DK og have dansk kunder uden som ejer at blive dansk skattepligtig af løb og udbytte du får, så mistænker jeg noget er gået galt i spørgsmålsformuleringen

Det er driftssted der afgør skattepligt og om ejer bor i Thailand eller andet sted, ændrer ikke ved at løn og udbytte fra dansk selskab med danske kunder, som udgangspunkt ikke kan andet end udløse dansk skattepligt af den del (og naturligvis dansk selskabsskat) - begrænset dansk skattepligt hedder det

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen John. Tak igen for din tid og dit svar. Jeg driver som sagt ikke selskab FRA Danmark, det eneste jeg ønsker er at kunne fakturere danskere i Danmark så jeg kan betale de udgifter jeg løbende har i Danmark, exvis mine børns online skole, mine softwareudgifter, mit avis abonnement etc. Sidst jeg prøvede at tage penge ud af Thailand var det besværligt og bankens "boss" bad om 1000 THB i te-penge. Det er ikk en holdbar situation.

Jeg bor i Thailand og rejser rundt i regionen ofte og det er herfra jeg arbejder. Den eneste grund til at jeg måske skal i gang med alt det halløj med firma tam tam er at Nordea, ud af det blå - efter i 20 år at have modtaget betaling via min bank på samme måde - lukkede for indkomst til min konto, 5 dage før jul og herefter ikke ønskede dialog med mig før jeg gik på de sociale medier.

Så jeg søger en løsningsmodel - jeg er hverken iværksættertype eller Løvens Hule materiale – jeg ønsker blot at kunne fortsætte med at leve mit liv på en simpel måde og hvis muligt være fri a kløerne på danske regler, bureaukrati og skrankepaveri i Danmark.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

thainestuen.dk:
Tak igen for din tid og dit svar. Jeg driver som sagt ikke selskab FRA Danmark, det eneste jeg ønsker er at kunne fakturere danskere i Danmark så jeg kan betale de udgifter jeg løbende har i Danmark, exvis mine børns online skole, mine softwareudgifter, mit avis abonnement etc
det vil ikke være SKATS opfattelse at du ikke gør det og du kan jo ikke heller betale børns udgifter fra dit ApS uden løn med dansk skat, du driver det jo ret klart fra DK hvad skal du ellers med det - det er ikke erhvervsmæssigt at skulle betale dine private udgifter i DK
Du kommer ikke til at kunne dette uden delvis Dk skattepligt for dette

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John - jeg tror du mener det vel, men du er kommet med en "ikke-løsning" så at sige på mit oprindelige spørgsmål. Det er alene dit svar jeg har taget stilling til. Anyways - tak.
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

thainestuen.dk:
Hong Kong,

Det er ikke helt så ligetil som det var en gang.

Man kan jo også vende det om og sige at du driver en virksomhed og børe vel på et eller andet niveau betale skas som alle andre :-)

Anyway, none of my business. Good luck! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

thainestuen.dk:
Hej John - jeg tror du mener det vel, men du er kommet med en "ikke-løsning" så at sige på mit oprindelige spørgsmål. Det er alene dit svar jeg har taget stilling til. Anyways - tak.

nej jeg gør da ikke - jeg siger ApS og så delvis skattepligt
Du kan ikke brokke dig over, at jeg siger du ikke kan drive dansk ApS og fakturere danske kunder uden selv at få delvis skattepligt - hvad jeg så heller ikke finder spor mærkværdigt, sådan tror jeg det er i alle lande. Jeg kan heller ikke lave Aps i Thailand og fakturere Thaikunder uden skattepligt


Bankkontoen er desværre også svær hvis man ikke bor i det land man skal have den i - det ville også gælde mig hvis jeg skule have en konto i asien noralt

vh John hannovrer

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Vi du ikke være sød at stoppe nu John? Tak.
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)