Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt CVR/PMV efter lukning af virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Fra  FINDES IKKE Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et - måske lidt specielt - spørgsmål, som jeg håber nogen kan svare på.

Jeg valgte sidste år selv at lukke min enmands-virksomhed pga. gammel og ikke-så-gammel gæld til skat/gældsstyrelsen efter at de havde truet mig med at tvangslukke den.
Jeg har ikke hørt fra dem siden, men jeg forventer selvfølgelig at skulle finde én eller anden afbetalingsløsning på et tidspunkt.

I mellemtiden er jeg kørt videre som freelance via factofly, og det fungerer ok.

Jeg har dog det problem, at mange af mine kunder er kommuner, og de vil gerne kunne sende fortrolige oplysninger til mig til en digital postkasse.
De er ikke så vilde med at sende til min personlige eboks, og de synes ikke sikker post er sikker nok.

Så nu står jeg og overvejer at starte et lille PMV alene for at få et CVR-nummer og en virk-postkasse.
Jeg vil ikke køre virksomhed igennem den overhovedet - kun bruge den til virk-mail.

Men jeg er nervøs for, at gældsstyrelsen eller skat vil kunne lukke den også pga. min private gæld, og så er jeg lige vidt.

Ved I, om det er sandsynligt, at de vil lukke den?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

robotjox:
Så nu står jeg og overvejer at starte et lille PMV alene for at få et CVR-nummer og en virk-postkasse.
Jeg vil ikke køre virksomhed igennem den overhovedet

det er ikke lovligt - og dine kunder som du leverer service til skal også stadigt indberette honorar til PMV da det ikke er momsreg - så det ændrer ikke meget du. Du må kun åbne CVR hvis du har erhvervsmæssig drift til det og jo heller ikke fakturere uden moms når du har været momsen og dermed heller ikke bruge det - så alene for digital postkasse - nej og det ville slet ikke være lovligt de kommunikerede med den, hvis ikke alt de bestilte gik via det CVR - og med moms hvis ikke de skal indberette hver betaling til dit PMV

Skat vil stille krav om sikkerhed for skat hvis de har tabt mere end 50 t på dig - som også gør det galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Fra  FINDES IKKE Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

nåh for dælen, det var jeg slet ikke klar over!! Det var kommunen selv, der anbefalede det :D Tak for opklaringen - så er den idé aflivet...

Hmm, det er virkelig en træls situation. Kommunerne er ret bange, når det kommer til GDPR, og det der med at sende til min private eboks er lidt uprofessionelt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

robotjox:

nåh for dælen, det var jeg slet ikke klar over!! Det var kommunen selv, der anbefalede det :D Tak for opklaringen - så er den idé aflivet...

Hmm, det er virkelig en træls situation. Kommunerne er ret bange, når det kommer til GDPR, og det der med at sende til min private eboks er lidt uprofessionelt.

factofly har ikke en sikker mail de kan bruge vel?
Jeg ville så ikke bekymre mig over at de skulle bruge privat men  - normalt skal kommunen jo gerne have de alvorlige kommunikationer med factofly som jo fakturerer og udsender, så det kunne være factofly havde løsning

Du kan i alle fald ikke oprette PMV til det formål

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Fra  FINDES IKKE Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

tvivler jeg på de har - jeg er glad for deres service, men der er ikke rigtigt, fortdi de tilbyder så meget andet :-)

Sikker post har været en hovedpine i alle de år jeg har arbejdet for skoler og kommuner. Jeg har end-to-end kryptering via Microsoft Offices Enterprise abonnement, men det er ikke godt nok desværre. De kan kun acceptere sikker post via eboks/virk. Har overvejet brevduer...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

robotjox:
Har overvejet brevduer
burde være den oplagte løsning hvis du kan kryptere dem i fald de bliver skudt ned - alternativt en GPS styret sprængladning i fuglen som går af hvis den lander uden for indkodet GPS position, så fuglen eksploderer i hånden på hackerenGeeked.

Lidt underligt kommuner ikke accepterer den fine "end to end" osv - men kommuner må vel kunne sende til din private - og de ved vel godt du er udsendt fra Factofly og de derfor skal kommunikere med dig som med en vikar der arbejdede for kommunen via vikarbureau

nå - held og lykke med løsning

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)