Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af fordring med høj ROI.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 24
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har €600,000+ låst i et tilgodehavende, som jeg venter på at få betalt. Gennem en sejrrig voldgiftssag i Thailand og en dom i Kina har jeg vundet kampen mod min østrigske debitor, der driver et stort internationalt firma med base i Kina. De kinesiske domstole har allerede truffet foranstaltninger ved at fastfryse hans aktiver i selskabet.

Debitor måske forsøger at forsinke betalingen af personlige årsager, er jeg sikker på, at han vil blive tvunget til at betale inden for de næste 6-12 måneder. Grunden til jeg ønsker at sælge fordringen med klækkelig rabat (upside) er at jeg skal bruge likviditet i et ongoing projekt.

Denne analyse fra Klüwer i Holland, der bekræfter mere end 95% sandsynlighed for betaling, kan du være sikker på, at din investering er solid. Med en årlig rente på €31,785 (7.5% af hovedstol på €423,800), vil din formue også vokse også under ventetiden.

https://arbitrationblog.kluwerarbitration.com/2023/09/12/recognition-and-enforcement-of-foreign-arbitral-awards-in-china-between-2012-2022-review-and-remarks-part-i/

Dette er en unik mulighed for at investere i en sikker og potentielt lukrativ fordring. Så hvis du er interesseret i at være en del af denne spændende mulighed, så tøv ikke med at kontakte mig. Send mig en PM, og jeg vil med glæde give dig adgang til alle relevante dokumenter i sagen via Dropbox.

Fordringen kan sælges i del-ejerskab, men et samlet salg af hele fordringen er foretrukket. 

Tilmeldt 26. Feb 24
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvem er du?
Hvad er dit cvr-nummer?
Hvorfor har du lavet tilsvarende indlæg med et andet beløb tidligere - et indlæg, der nu er fjernet?
Hvad giver du i rabat?
Hvorfor vil du forære måske 100.000 euro væk
Hvis fordringen er 95% sikker, hvorfor bliver du ikke i den selv?
Hvad vurderer du de 95% ud fra?
Selv om sandsynligheden for betaling er 1%, kan man altid dække sig ind under usikkerheden 95%?

Jeg synes, det virker lidt som et Nigeria-brev i fåreklæder. Men jeg tager måske fejl ???



Tilmeldt 1. Feb 24
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for beskenden. Jeg vil forsøge at svare dine spørgsmål herunder: 

1-2. Jeg hedder Bo og er udenlandsdansker så derfor ikke noget dansk CVR nummer

3. Jeg har ikke fjernet tidligere indlæg der tog udgangspunkt i fordringens hovedstol (som jeg husker det) hvilket er €423,800. Indlægget blev fjernet af Amino da jeg ikke var plus medlem. Det er jeg nu. 

4-5. Det er jo en forhandling, men det er mere end €100k jeg 'giver væk' Du spørger hvorfor? Tja... Hvis jeg fx sælger fordringen med en rabat på 30-35% af de godt €600k så er ROI for investor højere end de €100k men jeg har andre ongoing forretninger som måske kan bruge likviditeten som (forhåbentligt) vil resultere i en højere ROI og dermed et bedre afkast for mig selv, end ved at kører inddrivelsen til ende. 

6. Debitor er HNWI (High Networth Individual) og jeg tror han ser det som 'fun' desuden har han en personlig vendetta mod mig personligt (uvisse grunde) men sådan er der så meget. Det er derfor jeg faktisk tror at turn around på dette kunne være meget hurtig da så snart jeg ikke længere er kreditor betaler han. Hans aktier i en ret stor virksomhed er som sagt frosset så der er ingen vej ud. -Men ved at blive i fordringen går jeg (måske) glip af andre muligheder og han for fornøjelsen at genere mig. Sådan er der jo så meget... Ikke nemt at forstå for Alm ærlige folk. 

7. Se link Part I & II fra Klüwer i Holland. 

8. Den del forstår jeg ikke. 

Du har ret i at jeg måske skal rette det lidt og i det mindste sætte navn på, men det er bevidst at det er lidt anonymt. Jeg kunne jo sagtens gå ud og hænge debitor til tørre offentligt, men det bliver han jo ikke mere medgørlig af. 

Hvis du sender mig en DM så vil jeg dele dropbox med alle relevante domme og dokumenter. Så kan du se der ikke er noget 'Nigeria' over dette. Det er bare en gæld der SKAL betales uanset hvad, og som sagt laver jeg andre ting og mener mit provenue ved salg af fordringen kan gøre sig bedre i mine ongoing aktiviteter. 

De bedste hilsener, 

Bo 

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ud af ren interesse, hvad regner du med at få for den omtalte fordring?

De bliver som regel solgt for en promille af det skyldte beløb.

Har du selv en idé til hvordan inddrivelsen skal foregå? Jeg ved ikke særlig meget om hverken Thailandsk eller Kinesisk inkassolov såfremt debitor ikke overholder sine forpligtelser.  

Tilmeldt 1. Feb 24
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du læst tidligere svar ? 

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg, ja.

Det besvarer ikke rigtigt mine spørgsmål da han tydeligvis ikke lider af at nægte at betale dig. At han skulle betale fordi kreditor er en anden, kan realistisk set godt være, men en ringe trøst for folk der spekulerer i køb af fordringer - specielt hvis du regner med at du får over 50% af fordringens værdi.

Et konstruktivt råd ville være at sætte fordringen på auktion, det kunne give dig et billede af hvad markedet køber sådanne fordringer for, og så tage en beslutning derefter. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)