Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er en vare stadig ny?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke haft held med at google hvornår en vare kan kaldes ny eller brugt eller genanvendt. Er der nogen her der har styr på det?

Hvis man fx får en vare tilbage i shoppen hvor en kunde har benyttet sig af fortrydelsesretten. Der er lissom disse muligheder:

  • At varen er forseglet fra shoppen og den modtages ubrudt. Her kan jeg godt gætte at den kan sælges som ny igen.
  • Men hvad hvis kunden har brudt forsegling og afprøvet varen og den modtages af shoppen i tilsyneladende ubrugt stand?
  • Eller hvis kunden har brudt forsegling og afprøvet varen og den modtages af shoppen i tilsyneladende brugt stand, fx med brugsspor, men kan poleres op?

Der er nogle tilstande man kan se på markedet: Ny, Outlet og Refurb. Hvad er egentlig reglerne.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

kort beskrevet er varen ny hvis den ikke er taget i egentlig brug. Det er fuldt lovligt at prøve varen og den må derfor returneres udpakket og prøvet og sælges som ny
 
Her kan være konflikt hvis varen virker egentlig taget i brug, og der er så forbrugerombudsmanden en mulighed hvis kunden er utilfreds Det er ofte ikke sagen værd for forretningen

Visse varer som med fornuft forsegles fordi de netop ikke må tages i brug som prøve (ny computer - parfume) må mærkes med, at brudt forsegling betød der ikke var retur

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det opklarer en det.

Kan man som shopejer bare forsegle forskellige varer med teksten; Returret gælder ikke ved brudt forsegling?

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved fjernsalg har kunden lov til at afprøve varen medmindre at det vil forring værdien. Eks. Sko har man lov til at prøve hjemme men man må ikke tage dem på til en bytur og derefter returnere dem. Så den med brudt forsejlning virker kun i specielle tilfælde. Disse kunne være software på CD hvor der er muligt at kopiere det uden at det kan ses at varen har været brugt.

Hvis forpakningen har berydning for varens pris kan dette også være en faktor 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

OK tak. 

Hvad med noget som et smartwatch eller et pulsoximeter eller lignende gadgets i lukket pakning og forseglet med teksten?

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Man har lov til at prøve det på men ikke sætte det op.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan altså som kunde bryde forseglingen på fx et smartwatch hvor der står Returret gælder ikke ved brudt forsegling, og så alligevel returnere og ret til betaling?

Undrer mig at jeg ikke kan søge noget om forsegling og retur på https://forbrug.dk/ eller andre steder?

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er grunden til at der er sådan en forpakning?

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Af og til er der kunder der påstår at de har modtaget en vare de mener har brudt forsegling eller har en lille ridse eller brugsmærke. Men har forklaret at jeg tester varerne før de sendes ud, for at teste må jeg selv bryde fabrikkens forsegling og så tænker jeg at jeg skal lave nogle forseglinger med tekst, QC OK - Returret gælder kun ved ubrudt forsegling, fx.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke ekspert på området men jeg tror at du skal snakke med forbrugerstyrelsen eller andre der ved mere. Jeg ved bare at kunderne har lov til at afprøve et ur ved at tage det på. Ikke afprøve det elektronisk ved at sætte det op.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)