Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min skattekonto er i plus - hvilket jo er en god ting

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har ikke fået tjekket min skattekonto gennem nogle år, siden 2016, og der var lidt renter 0,9 kroner somer vokset til 3 kroner, så kom der lidt momsangivelses fejl så der var en masse udligninger og og moms indbetalinger hvor der var betalt for meget og nogle gange for sent, så desværre lidt rod. 

I 2022 fik jeg indbetalt de 176,- som jeg skyldte , men har ikke rigtigt fået det bogført ordentligt. nu er jeg så igang  med dineros guide, og det er jo logisk nok, men som det er lige p.t. så er der et plus på 594,- på skattekontoen, og jeg kan simpelthen ikke se mig brug timer og flere timer på at skulle tilbage i regnskabet i 2016 og rette for 2 kroner hist og pist. 

De 594 står i plus, kan jeg ikke blot hurtigt efterregulere så det stemmer og så fremadrettet få kontoen afstemt, jeg har desværre opgivet at regulere da det simpelthen bliver for omfattende, også grundet beløbsstørrelsen

Håber i kan hjælpe mig, uden jeg skal have fat på en revisor

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan ikke korrekt bogføre det uden at du finder fejlen. Du kan inkorrekt bogføre det som en indtægt uden moms mod skattekonto så beløbet står der - rente f.eks  - men det er jo ikke korrekt og så kan der altid være problem ved kontol. Skattekonto vil vise hvad der er sket og skal rettes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Tak for din svar, det er selvfølgelig noget jeg skulle have bogført korrekt i 2016, og fremadrettet, 

de 594 er modregnet i for meget betalt i moms, så jeg har fået 594 mindre retur fra skattekontoen, i mellemtiden har salary indbetalt de 594 i am bidrag så derfor står den nu i plus. 

Så udover at jeg har fået 594 for lidt retur i moms grundet en efterangivelse så er kontoen nu i plus 594, men jeg kan se at der siden 2016 er løbet lidt små renter på efter at jeg har efterangivet moms i forskellige perioder for sent, så det er grundet mine moms indberetninger gennem årene at skattekontoen er blevet lidt træls. 

Men tak, jeg må få en revisor til at udbedre.. 

Tak

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)