Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indfortoldning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Ser på at starte import af fødevare igennem Kastrup lufthavn.

Kan forstå at jeg skal lave en indfortoldning da varene importeres ind i EU. Til dette har jeg lidt spørgsmål.

Kan man forestå indfortoldning selv eller skal man bruge en speditør?

Hvis man kan stå for det selv, håber jeg at i vil dele jeres erfaring omkring det.

Grunden til at jeg gerne vil stå for det selv, er mest at jeg har hørt det kan være besværligt at få sine vare frigivet hurtigt efter ankomst, fordi man bare er en ud af mange sendinger og speditørerne bare starter fra en ende af når de møder ind om morgenen.
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Speditører gør det helt fint.

Men det lyder ikke til, at du har helt styr på at arbejde med fødevarer - de skal opbevares rigitigt, der skal være sporbarhed hele vejen, der skal være egenkontrol osv. Og det gælder ALLE fødevarer.

Så inden du kaster dig ud i det, bør du tjekke reglerne hos fødevarestyrelsen. 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 16. May 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Har styr på reglerne omkring fødevare. Sporbarhed, temperatur krav, risiko analyse og kritiske kontrolpunkter.

Soørgsmålet drejer sig mere om selve indfortoldningen og hurtig frigivelse af vare når de lander i Kastrup.

Helt basalt er det vigtigt for mig at få vare frigivet så hurtigt som muligt, og erfaring fra tidligere fortæller mig det er en udfordring når man bruger speditør i forbindelse med Kastrup.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12671
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I princippet kan du selv lave indfortoldningen, men det vil absout ikke give nogen mening mht. hastighed, toldsystemet er meget besværligt at bruge og du vil alligevel skulle indhente en del oplysninger fra speditøren før du kan lave en indfortoldning. 

Det lyder meget mærkeligt at det skulle være et problem at få godset hurtigt indfortoldet i kastrup. oftes laves indfortoldningen jo før varen når Kastrup.  Om det er handlingen i Kastrup der forsinker godset må du sprørge en speditør om.

Alternativt kan du få hjælp hos Fortoldningsbutikken, prøv at tal med Rikke som er meget kompetent på området. 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej -

Du bør helt sikkert i starten have en speditør indover, gerne en med stor erfaring indenfor fødevarer. Det er korrekt at Speditører starter fra en ende af, men langt de fleste sørger for at indfortoldningen er lavet længe før flyet lander i lufthavnen og når man kender ankomsttidspunktet bliver dette indsat i fotoldningen. At man kan opleve at det tager lang tid at få sine varer skyldes mest at Handling selskabet skal bruge nogle timer på at tømme flyet og nedbryde de ofte ret store flypaller godset er stuvet sammen på, derudover kan der være ekstra tid til fødevarer.

Det at bruge en speditør kan godt virke dyrt, men ifht det antal timer du selv kommer til at bruge, så er det godt givet ud.

Udover det, skal du sikre dig, at det flyselskab du vælger rent faktisk har et godkendt opbevaringssted til fødevarer i lufthavnen.

Et godt råd er, at finde din speditør, give denne en udleveringsordre og en fuldmagt til at fortolde og lave evt CHED dokumenter.

For øvrigt skal du sikre dig at den kommer med Luftfragt (fly) til Kastrup, ellers skal fødevare tjek foregå i første inladningssted i EU, det kan blive noget rigtigt rod og forsinke godset yderligere.

held og lykke herfra

Tilmeldt 16. May 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar til jer alle, har givet mig lidt at arbejde ud fra.

Har siden sidste post fundet ud af at det er WFS der kommer til at udlevere mit gods.

Hvis der er nogen som har erfaringer med at sikre hurtig frigivelse og udlevering i Kastrup så vil jeg sætte pris på al den hjælp jeg kan få.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12671
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil formodenlig være bedre hjulpet ved at bruge en speditør, frem for at tror du selv kan få varen udleveret hurtigere. Iøvrigt vil du få problemer med selv at stå for indfortoldningen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)