Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtig er leveringstiden?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Omkring oplyste leveringstid på hjemmesiden; tricket er at finde et lejde hvor du ikke lover kunden noget som du med bare 20% sikkerhed ikke kan holde, men omvendt ikke sætte leveringstiden så høj, at det virker afskræmmende. <br>

Hvis I ikke allerede gør det, så smid kunden en (evt. automatisk) genereret email, hvor du oplyser pakkens T&T nummer. Så kan du "vise" kunden, at du som forretning har gjort dit og fået den afsted til kunden. Bliver pakken så lidt længere undervejs, så kan kunden med egne øjne se, at du har gjort dit og tilliden overfor netop din webshop, er ikke blevet så skadet (nok nærmere et lille hak på den samlet branche). 

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror selv på leveringstiden er noget af det vigtigste. Det er ikke sikkert alle er lige så utålmodige som mig, men bestiller jeg på nettet, går jeg efter pakken er her lynhurtigt. Ikke så meget fordi det ikke kan vente, men fordi begejstringen er der, og derfor skal jeg have det NU! :) Folk der handler online, tror jeg tit går rundt i en eller anden form for rus, når de handler. Så er det med at vise, at de kan have varen de bare vil have hurtigst muligt. Men det er muligt det ikke generelt forholder sig sådan, og er anderledes fra produkt til produkt.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Leveringstid er bare SÅ vigtig for mig. Jeg sælger nogle varer som også kan købes andre steder. Og det her er et punkt jeg kan gøre noget selv ved at skille mig ud fra de andre. Men skriv hvad du kan holde. Lover du gyld og grønne og skove og ikke kan holde det. Har du fået en kunde der er skuffet - i stedet for at være glad for at varerne er kommet

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Rommy:

 Personligt kommer det meget an på produktet. Hvis det er en DVD-film til sig selv vil man jo typisk gerne se den hurtigst muligt. Men er det en gave eller noget andet der kan vente, betyder leveringstiden ikke det store. I hvertfald ikke 5 dage. 

 

Lige mht gaver er jeg ikke enig, jeg tror der er en del (inkl mig selv) som ikke er alt for gode til at få købt gaver i god tid og for dem er det vigtigt at varen kan sendes senest dage efter. Jeg sælger smykker på trendsales og har efterhånden en del gange oplevet at kunder kun ønsker at købe hvis varen kan sendes inden for kort tid da det er til en gave (og der er faktisk også en del kvinder imellem så det er åbenbart ikke kun os mænd den er gal med)

Ready for take-off? så besøg REJSE-TIPS

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mosoe:

Rommy:

 Personligt kommer det meget an på produktet. Hvis det er en DVD-film til sig selv vil man jo typisk gerne se den hurtigst muligt. Men er det en gave eller noget andet der kan vente, betyder leveringstiden ikke det store. I hvertfald ikke 5 dage. 

 

Lige mht gaver er jeg ikke enig, jeg tror der er en del (inkl mig selv) som ikke er alt for gode til at få købt gaver i god tid og for dem er det vigtigt at varen kan sendes senest dage efter. Jeg sælger smykker på trendsales og har efterhånden en del gange oplevet at kunder kun ønsker at købe hvis varen kan sendes inden for kort tid da det er til en gave (og der er faktisk også en del kvinder imellem så det er åbenbart ikke kun os mænd den er gal med)

Bare du husker at jeg skrev "Personligt..." til at starte med...

Jeg køber altid gaver i god tid (Cirka 1 måned før) både for at jeg kan overskue markedet og for at være sikker på at have det i god tid. Derfor er et par dage til eller fra ikke vigtigt i den situation.

Jeg har også selv været i den situation nogle gange med at skulle bruge en gave med det samme. I den situation finder man selvfølgelig de netbutikker der har "dag-til-dag" levering eller køber dem fysisk. Det betyder dog tit at det ikke bliver den perfekte gave, eller til den bedste pris.
Derfor har jeg tillagt mig den gode vane at købe ting i god tid.
Der er ikke noget så "træls" som stress. Så væk med alle de ting der kan give det..

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for de mange svar.. diskuter endelig videre :) 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Rommy:

 Bare du husker at jeg skrev "Personligt..." til at starte med...

 

 Sorry, jeg havde faktisk helt overset det lille ord ;)  ....men ja der er (heldigvis) også mange der har det ligesom dig.

 

Ready for take-off? så besøg REJSE-TIPS

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nick Lansley fra Tesco sagde til E-Handelsprisen 2008: "Under Promise - Over Deliver", og det mener jeg er ganske anvendeligt her.

Forleden bestilte jeg noget hos net-a-porter.com og de lovede levering indenfor 3 dage så vidt jeg husker. Varen ankom under 18 timer efter bestillingen (sendt fra udlandet). DET var noget der gjorde indtryk. De fleste har det sådan at når de bestiller en vare kan det kun gå for langsomt med at få fingre i den, næsten uanset varegruppen.

Senest har jeg købt kajakker og en MTB over nettet og det samme gør sig gældende her. Det kan kun gå for langsomt med at få varen leveret.

Leveringstid er noget der helt sikkert bør prioriteres!

-Michael

 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)