Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til PostDanmarks erhvervsaftale

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Åh..... suk.... Min webshop er lige ved og næsten ved at være klar til at tage imod kunder, varerne er på hylderne, designet er næsten på plads og leveringen til kunderne...... ja det er lige der mit problem opstår.

 

Jeg har overvejet nøje hvordan jeg skal håndtere leveringen til mine kunder og har både været omkring GLS og PostDanmark. Er ikke videre imponeret over nogen af dem, men må nok hellere starte ud med hvad jeg kender, nemlig PostDanmark. Jeg vil så gerne tegne en erhvervsaftale med dem af den simple grund at det kan spare mig for mange $! Men ak og ve, kan man bare sådan lige få lov til det? Nej, den ikke særligt hjælpsomme unge kvinde i kundeservice kunne oplyse mig om at de ikke bare tegner erhvervsaftaler uden at vide om jeg kan sende nok pakker om året til at opfylde betingelserne. Da jeg ikke er startet endnu, har jeg jo kun formodningerne, men herregud, det er sølle 100 pakker om året! Det burde vel kunne lade sig gøre. Men kvinden i røret gav mig denne besked: "Vent en måned, ja eller måske to og se hvor mange pakker du sender hver måned, for så tager vi det antal og ganger med 12 og på den måde vurderer vi om du kan opfylde betingelserne om de 100 pakker om året. For hvis du nu ikke sender 100 pakker om året, er vi jo nødt til at opsige aftalen allerede efter et år. Så ring igen om en måned eller to" ØH, hvad?! Sikke en gang hø!

 

Jeg har læst tidligere indlæg her på Amino, at man ikke får nogen hjælp overhovedet fra kundeservice, men i stedet skal få fat på en erhvervskonsulent og få ham ud til en snak. Men hvordan kommer jeg i kontakt med sådan en fyr? Der må da være en anden mulighed?!

 

 

Mange hilsner

Pernille

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

For 1 kg´s pakkerne sparer du 16 kr. og for 5 kg´s pakkerne sparer du 13 kr. Hvorfor venter du ikke bare det måned som du skal, hvis du så har sendt 8 pakker, så lyder det jo til at du kan få aftalen. Det har i værste fald så kostet dig 126 kr.

 

Jimmy

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille,

Jeg kender ikke så meget til post danmarks erhvervsaftale omkring pakker, men vi har haft en aftale vedr. deres postbure.
Her gav vi et skøn på hvor mange bure det drejede sig om og fik forhandlet nogle priser på plads, jeg tror ikke helt vi nåede
tallet og derfor ville post dk efterfølgende ændre aftalen. Vi valgte dog istedet at opsige den og kører 100% danske fragtmænd,
da vi også sender en del pallegods også. 

Mit råd er at du måske ikke skal være så forsigtig. Når du ringer til kundeservice og virker som en "nybegynder" behandler de dig som en, tror mig de har sikkert 100 nye shopejere, der ringer dagligt for at få en erhvervsaftale. Jeg ville nok være lidt mere fræk - og blot sige du sender f.eks. 50 pakker om måneden eller hvad du nu har tænkt dig. Tag chancen, måske vil de dække sig ind i sådan en aftale, men så lægger det jo også bare lidt pres på dig til at få nogle af varene ud af butikken. Det er kun sundt... går det ikke så laver de jo bare aftalen om efter et års tid. 

Held og lykke med det. 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Jeg har faktisk - meget mod min egen forventning - oplevet PostDanmarks erhvervsafdeling som værende meget hjælpsomme. Når du har en erhversaftale betaler du mindre i porto, og du får også kredit (månedlig afregning). Det betyder, at du faktisk får rabat, så det er vel - et eller andet sted - rimeligt, at du kan bevise, at du leverer en vis omsætning. Du giver vel heller ikke mængderabat i din butik, hvis en kunde fortæller dig, at han har tænkt sig at købe meget i de næste x måneder? Så få nogle erfaringer, og prøv igen, så er de faktisk til at tale med.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Egentlig syntes jeg at postdanmark har ret til at kræve en vis mængde pakker/år som en anden også skriver. Ellers ville alle og enhver med CVR nummer vel oprette sig for at kunne sende en pakke fra tid til anden billigere og med kredit? 

Hvis prisen på at sende pakker ved postdanmark er for høj uden erhvervsaftale, hvorfor starter du så ikke ud med GLS Pakkeshops - til du kender dine pakke mængder? Deres priser starter ved 46,- uden erhvervsaftale. Priserne ved dem afhænger dog lidt af størrelsen og vægten på dine pakker så om/hvormeget du sparer i forhold til postdk er ikke til at sige. (Skal lige siges at jeg ikke selv har erfaring med GLS).

Pakkeshops link

 

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle og tak for jeres meninger og gode råd. Jeg havde måske lige taget det sure humør på forleden, men blev bare så frustreret over den ringe hjælp jeg fik af kundeservice.

Som Jimmy skriver er det jo ikke den største ekstra -udgift for den første måned og det lyder til på jer at når først man er inde i varmen hos PostDanmark er servicen helt i orden. Så jeg må i en fart få gjort mig fortjent til samarbejdet og så tage den derfra.

Oprettes aftalen pr. telefon eller kommer der en konsulent ud til en snak?

 

Mvh Pernille

 

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

 Jeg må sige, at jeg også "kun" har fået en god service hos PostDanmark. Som det også bliver nævnt af andre, så er der jo en rimelighed i at de kræver et vist antal forsendelser. Du får billigere forsendelser, månedlig afregning, fortrykte pakkelabels med firmanavn, du skal ikke vente i kø på posthuset osv......

Så det er bare at komme igang, og ringe til dem igen senere, med overbevisning i stemmen om at du selvfølgelig sender mere end 100 pakker :-) Det hele klares på telefonen, eller det gjorde det i mit tilfælde....

held og lykke

lisa b

www.lisa-b.dk - din online livstilsbutik

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Jeg fik lavet aftale pr. telefon. De sender så papir man skal returnere med en underskrift.

Har også fået forbavsende god service hos Postdanmark. Kan anbefale deres Webpack service (koster ikke ekstra). Det er nemt og bekvemt!

Jeg kunne heller ikke sige, hvor mange pakker jeg mente jeg ville komme til at sende, men snakkede den flinke dame lidt efter munden (hehe), og vi kom frem til at det vist godt kunne betale sig at lave den aftale.

Viser det sig så når der er gået et år, at jeg sender færre pakker, må jeg jo bare betale den højere takst på pakkerne igen.  Indtil da nyder mine kunder godt af at jeg har fået lavet aftalen, da det er dem, der betaler portoen (indtil de køber for et vist beløb, så betaler jeg).

God weekend.

Venlig hilsen Lone

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)