Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi har brug for en grafisk designer med et godt øje og gode skriveevner

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Det der stribehalløj...... det ved jeg ikke hvordan jeg lavede.........

 

Hans

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/5/2006 12:19:06 AM Forfatter: Allan ''Avalance''
Jeg vil gerne høre de ''bydende parter'' om hvad sådan en opgave typisk vil løbe op i?
Jeg vil nemlig indenfor overskuelig fremtid få brug for en lignende brochure, blot med helt andre produkter og målgrupper.


Hvis nogen kan supplere op med hvad tryk koster, er jeg også interesseret i at høre nærmere herom (evt. fra Rødkilde ATV)


Hej..

Jeg har også lige sendt dig en privat besked..

 

Mange hilsner:/Thomas

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan bedst lide den dybgrønne farve. Resten er revisor kasse layout. Der mangler noget "sportsvogn" i brochuren.

 

Husk at mål på salgsresponsen når I går live med den.

Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for feedback.

 

Den endelige version af brochuren er blevet lettet lidt i teksten, renset klinisk for grammatiske fejl og lavet lige højremargin som foreslået.

 

Men derudover er denne tråd vist et udmærket eksempel på hvor langt der af og til kan være mellem reklamemand og slutbruger. Det er helt korrekt at layoutet er "produktbladagtigt" og der ikke er noget sportsvogn over det. Det er faktisk lige som det skal være.

 

Christians design viste for os, at han havde gjort sig den ulejlighed at sætte sig grundigt ind i oplægget, se lidt på hvad vi har brugt af eksisterende grafisk profil og tænkt lidt over hvem der egentlig skal læse det og hvad de vil læse.

 

TNTs design var rigtig flot og svært at vælge fra. Men uanset om landmænd er drengerøve eller ej, så signalerede den forside ikke særlig "fradragsberettiget" så brochuren var nok røget ud mange steder.

 

Tak for kritik fra de 3 designere der ikke fik opgaven!  - Jeg kan nu se at jeg har valgt den helt rigtige til ophaven.

 

Mht tryk er det langt lettere at vælge: Lasertryk til mindre oplag og Chronografisk til større oplag.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jo fint at kunden er blevet tilfreds, men jeg vil stadig påstå, at det ikke er ensbetydende med, at du har fået den bedste løsning.

 

Det vil svare lidt til, hvis jeg insisterer på, at min maler skal bruge en glans 5 i mit badeværelse, fordi jeg godt kan lide at se på en mat overflade.

Er den dygtigste maler så ham, der overbeviser mig om, at jeg har brug for en stærkere maling til et vådrum, eller er det ham der gør mig glad ved at male med en maling, der ikke holder?

 

Der, hvor jeg svigtede, var i min manglende evne til at overbevise dig om, at et actionbillede ville sælge flere ATVer. Det ville have været den letteste sag i verden at lave et design, som var endda endnu mere  firkantet og intetsigende end det, i valgte. Og måske ville du endda være blevet endnu mere tilfreds, fordi du kunne se dine egne tanker gengivet.

 

Jeg har en kunde, som har tegnet sit eget logo i Word, og som ikke vil have det rentegnet. Det ser for mig at se ikke ret godt ud i mit magasin, men kunden kan se sine egne kreative udfoldelser gengivet på glittet papir - og så er hun glad. Jeg kan jo også være tilfreds, for hun betaler sine regninger til tiden. Men jeg vil påstå, at hun ikke har fået den løsning, der bedst signalerer, at hun driver en virksomhed med kvalitet i højsædet.

 

Men men men. Det er godt, at du er glad for din brochure.

 

mhv Hans

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Denne linie "Men derudover er denne tråd vist et udmærket eksempel på hvor langt der af og til kan være mellem reklamemand og slutbruger." kunne jeg ikke lade være med at studse lidt over..Også fordi noget tilsvarende har været oppe og vende før under andre emner her på Amino..Bl.a. snak om logoer..

 

Noget af det vigste for mig er netop at være tæt på slutbruger.. Men det hjælper jo ikke noget hvis man ikke har en holdning til tingene og samtidig rådgiver en evt. kunde om hvordan de kan markedsføre sig bedst. Og nu er reklamebureauer meget gode til at rykke markedsandele, det lever de jo ligesom lidt af..Når jeg eks. laver sådan et oplæg her ser jeg det jo med nogle andre øjne og det præger også oplæget. Min opgave er ikke udelukkende at udføre, men at bidrage med noget. Det betyder ikke at jeg ikke er modtagelig for input og dialog fra kunden, det er jeg bestemt.

 

Derudover er jeg sikker på at landmænd har en udemærket forståelse for hvad der er fradragsberettigt og ikke..Det burde hvis ikke være et salgsbudskab.. Selvom at jeg er Københavner og by menneske er jeg overbevist om at landmænd/kvinder ikke er så støvede.. De vil også gerne betragtes som moderne mennesker og inspireres. Man behøver derfor ikke skære det ud i pap for dem og fortælle det hele. Især ikke hvis man også vil have at de skal søge videre på ens webside. Men hvis man derimod holder sig til nogle enkle, klare og korte budskaber så når man meget mere og risikerer ikke at folk står af undervejs..
 

Mange hilsner:/Thomas



Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg må tilslutte mig hoben af mennesker, der mener at det var det forkerte oplæg, der blev færdiggjort og trykt.



Nu er jeg på ingen måde landmand, men når der dumper brochurer ind af
min dør, er det første jeg tænker, mens jeg bøjer mig ned for at se
hvilke skatter Post Danmark har valgt at bringe mig, ikke ligefrem:
"Jeg håber det er er noget, der er fradragberettiget".



Jeg forstår godt, at jeres produkter også er arbejdsmaskiner -
samtidigt med, at en del af dem er drengerøvslegetøj - og I skal
formidle begge dele... og jeg går ud fra, at du blev bange, da du så
det forkastede oplæg til brochuren, fordi du mente, at der kun blev
lagt vægt på den indre drengerøv og ikke på, at nogle af maskinerne kan
og skal bruges i det daglige, seriøse arbejde, som landmand?

I mine øjne, er den største forskel på de to brochurer, at jeg i oplæg
#1: (som blev valgt og produceret) overhovedet ikke læser teksten. Mine
øjne skøjter fra kasse til kasse og finder ikke hvile nogen steder.

I oplæg #2, har jeg forsøgt at sidde og anstrenge mig, for at læse hvad
der står i de små kasser - for den information, der står der er jeg
_interesseret_ i. Det fanger mig, på en anden måde. Man får _lyst_ til
at læse om produkterne der er vist på siderne.





For mig lugter det lidt af, at I som virksomhed er blevet enormt skræmt
over selve budskabet i de to oplæg, frem for rent faktisk at kigge
objektivt på designet. Der er klasser til forskel, i min ydmyge mening.




- og det er ikke for at sige noget grimt om den designer I har valgt
overhovedet, for Gud ved, at jeg ikke kunne have gjort det bedre. Jeg
har ikke sans for design som sådan.

Jeg, som forbruger føler bare nogle helt forskellige ting, når jeg ser
de to udkast. Den ene følelse er kedsomhed og ligegyldighed. Det synes
jeg er synd, at det er hvad I vælger at sende ud til potentielle
kunder.





I burde smide lidt ekstra penge i projektet - og få produceret den
anden annonce også - og måske sende den ud til samme kundekreds om en
måneds tid, eller sådan. Bare for at se, om I kan måle effekten af
forskellen på de to grafiske udtryk. Jeg vil æde min hat (som lige nu
er en gammel Jubii-kasket) på, at I vil få flere henvendelser, på
baggrund af den "nye" brochure.

Det kan godt være, at det kommer til at koste jer lidt flere penge, men
se på det som en invistering i viden om hvordan du kommunikerer med din
målgruppe. Det er jo guld hver, når du skal til at markedsføre igen.

Det kunne endda være, at man kunne få folkene bag det forkastede
design, til at færdigggøre  det superbilligt - bare fordi vi alle
sammen er interesseret i, hvad der egentlig virker.





Jeg har en fornemmelse af, at dette indlæg kommer til at være mærkeligt
formateret. Amino-rettelserne arbejder ikke helt så godt sammen med min
mac.
Side 3 ud af 3 (27 indlæg)