Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af IT-forretning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 04:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ...jeg søger hjælp til opstart af en it-forretning..... Lokaler har jeg selv da jeg havde drugstore før som jeg vil omlægge til IT-forretning. Jeg er ved at kører min varelager ned..Hvor meget skal man have i start kapital og hvordan finder man samarbejdsaftaler med store computer virksomheder som acer, dell, Hp....Min plan er sælge alt fra computer samt bærbar, printere, grafikkort, plasma skærme, foto udstyr, ram, mobil tlf, software osv...

Kom med et godt råd

 

 

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj, det en spændende ide du har dig der - Men der mange om budet. Du kan vælge at gå direkte til leverandørene, men at få tingene fragtet til DK fra eksempelvis asien, koster boksen. Så du kunne starte med at fokusere på nogle grossister, eks interdata (http://www.interdata.dk).

Jeg tror hvis det var mig der skulle starte sådan noget op, prøve at få et samarbejde med en allerede eksisterende kæde. Da varende ofte er lav avance varer, og man derfor kan drage fordel af stordrift.Jeg ville mene at du skal have en 200.000 - 300.000 i start kapital når du satser så bredt (og allerede har lokaler). Hvilket jeg i øvrigt heller ikke ville gøre. 

Nu kender jeg ikke placeringen, men hvis der er andre ligende butikker i nærheden tror jeg det er bedre at niche ud, eks. på bærbare og tilbehør evt med eget værksted. Tilbehør kan være mus/tastatur et lille udvalg af staionærer skærme, evt og et lille udvalg af printere og andet hardware man kan proppe ind i maskinerne. Jeg tror i øvrigt man snart vil se en tilbagegang i salget af stationærer pc'er. Da de bærbare efterhånden kan lige så meget og så er de lettere at håndtere.

Konklusionen på mit udsagn er pas på du ikke gør det for bredt. Så knækker man ofte halsen. Gør det simpelt og gør det til en niche, og bliv den bedste i lokalområdet. Når det er kommet godt fra start så, kunne man evt udvide med en ehandels løsning.

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan som udgangspunkt ikke få direkte aftaler med de store producenter. Dem du skal snakke med er distributørene, som Actebis, Tech Data, Ingram, Rosenmeier mfl. (Kan bare ikke huske dem).

Det er distributørene der sælger varene, og det er dem du skal købe af, få rabatter hos osv.

Held og lykke med projektet!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)