Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Websites sælges - Men hvordan

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-brugere,

Faldt lige over dette dejlige sted, og skammer mig ove,r at jeg ikke har brugt det før! :)

Anyhow, - Jeg sælger websites ligesom så mange andre firmaer. Men der er jo nok af kunder at tage fat i: Kunder med grimme og ikke særligt brugervenlige sites og brugere, som godt kunne trænge til et CMS.
Men hvordan sælger jeg mit produkt? Sender et salgsbrev ud til en masse?.. Hvis ja, hvad skaljeg så skrive i brevet, for at få folk til at bide på? :)
 
Hvis der er nogen sælgere herinde, gives provission for hvert solgt site! :)

Mange hilsner,
Rasmus
Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Provision er et vidt begreb, prøv at kontakte mig på jbruhn [a] jbruhn.dk. Jeg vil gerne se produktet, så kan vi tage den der fra ;o)

 
vh. Jonas Bruhn
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/19/2006 4:55:36 PM Forfatter:InterAD

Hvis ja, hvad skaljeg så skrive i brevet, for at få folk til at bide på? :)

Først og fremmest vil jeg se referencer.
Dernæst vil jeg se priser.
 
Vi er en del herinde, som tilbyder at skrive den slags for folk som dig.
 
mvh Hans
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Først og fremmest vil jeg se referencer.


Kan det virkelig passe, at jeg er den eneste, der møder den type, som siger: "Jeg vil ikke se hvad du HAR lavet - jeg vil bare vide hvad du KAN lave."

Selv ville jeg nok også vælge efter referencer, men jeg har dog truffet et par stykker af den anden type der..

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/20/2006 7:56:34 AM Forfatter: Mattias Skovhøj
Først og fremmest vil jeg se referencer.
Kan det virkelig passe, at jeg er den eneste, der møder den type, som siger: ''Jeg vil ikke se hvad du HAR lavet - jeg vil bare vide hvad du KAN lave.''

Nej, dem har jeg også mødt, men jeg synes, det er lidt svært at forholde sig til.
I aftes sendte jeg et tilbud til én som ønskede et visuelt udkast til en brochureløsning.
Jeg beskrev, hvordan jeg vil lave brochuren og henviste til mine referencer for at vise, at jeg er kompetent til at løse opgaven.
Det var ikke nok for kunden, som derfor sandsynligvis vælger én af de andre tilbudsgivere til opgaven.
 
Når jeg valgte ikke at lave et visuelt oplæg var det ud fra følgende grunde:
 
Jeg ved ikke, hvor mange konkurrenter, jeg har, så jeg kan ikke vurdere sandsynligheden for, at jeg får opgaven.
Jeg ved ikke, hvor megen vægt der lægges på prisen.
Jeg vil involvere mig i en opgave, som måske ikke bliver til noget - og derfor risikere at "spilde" tiden.
Jeg vil i uheldigste fald kunne se mine bedste ideer kopieret af en billigere amatørdesigner.
 
I et andet tilfælde har jeg for nylig brugt en freelancer, som ingen referencer havde. Jeg gav ham én opgave for at se hvordan og til hvilken pris, han kunne løse opgaven. Opgaven blev fint løst, men prisen var forkert - det var nemlig næsten lige så dyrt som en erfaren grafiker, som jeg har arbejdet sammen med i mange andre opgaver.
 
mvh Hans
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke, hvor mange konkurrenter, jeg har, så jeg kan ikke vurdere sandsynligheden for, at jeg får opgaven.

Jeg ved ikke, hvor megen vægt der lægges på prisen.

Jeg vil involvere mig i en opgave, som måske ikke bliver til noget - og derfor risikere at 'spilde' tiden.

Jeg vil i uheldigste fald kunne se mine bedste ideer kopieret af en billigere amatørdesigner.


Problemet med de fleste kunder til web-opgaver (og for eksempel grafisk arbejde og sådan) er, at man som køber selvfølgelig gerne vil se hvad det er man køber, før man beslutter sig.

Men når vi sidder og laver unikke ting til netop dem, må de da også forstå, at vi ikke vil risikere at spilde tiden på en opgave, som vi måske konkurrerer med 10 andre virksomheder om at få.

Jeg har hverken grafiske eller andre former for uddannelser, der kan benyttes i min virksomhed, og jeg sørger også for at sætte prisen derefter. Men til en pris der dækker en afrikansk timeløn i rismarken kan man som kunde altså bare ikke forvente at få den samme behandlig hos os som ved de helt store firmaer med højt uddannede designere, programmører og så videre. Så må det være op til den enkelte at vurdere, hvad der er den rigtige løsning for netop dem.

Men hvordan siger man det pænt? Det gør man ikke. For det kan man ikke. (Eller er det bare mig?)

Derimod er det ikke noget større problem at fornemme hvilken type kunde man taler med allerede når vedkommende kontakter én, og så må man jo bare lave et tilbud ud fra det, men så er vi tilbage hvor risikoen for, at de vælger en anden virksomhed, er alt for stor. Indviklet? Det synes jeg ihvertfald.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa !

 
Jeg kan kun Give Hans ret, mellem linierne og som du selv siger find ud af hvem kunden er og hvis I er i god dialog find ud af hvor stort et budget vedkommende har  ....
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
For at svare på dit spørgsmål. Et fedt portfolio/firma site, med en masse gode referancer, tilfredsse kunder og samarbejdspartnere, så kører du med klatten.

Det største problem jeg ser i branchen er ikke hvordan man får kunder, men hvorfor man skal have kunder.

Der er alt for mange kratlusker i den branche, at det for et firma som intet har forstand på web og godt design er en umulighed at sortere i og få sig den bedste løsning. Også derfor du ser så mange halvdårlige løsninger.

Men det kommer nu har de fleste firmaer en hjemmeside, næste skridt er at få dem forbedret.

Så alleier dig med eksperter på de områder du ikke selv kan håndterre, og så ellers gå efter det lækre istedet for den uvidne mand/firma. Så du på banen. Så du også fri for de trælse opgaver til Bager Finn og Børges Auto, som bliver samlebåndsarbejde til sidst og hænger dig langt ud af halsen, men som er blevet nødvendighed, for du kan ikke undvære den kundekreds.
Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle sammen,

Mange tak for jeres svar og undskyld min sløvhed! :)
 
Ang. referencer, så kan I se en del på www.InterAD.dk.
Jeg sælger design- og CMS-løsinger. Jeg har to løsninger: Den ene er en løsning, som lejes for 250 kr.7md ink. serverplads. Den koster 2.500 i oprettelse.
Den anden løsning er en mere "freestylet" løsning, som har flere muligheder hvad angår design. Den koster omkring 10.000 kr.
 
Det, jeg skal bruge hjælp til, er et brev, som kan sendes til potentielle kunder. Det skal forklare dem, hvorfor de skal give 10.000 (eller 2.500) for noget, de kan få gratis af deres grand-onkel, som til daglig fifler lidt med noget FrontPage-design! ;)
 
Mere I vil vide?! ;)
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)