Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partnere / aftale om at sælge produkt - Hvordan udformes sådan en?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et produkt jeg er ved at finde salgskanaler til. Produktet er internetbaseret, og retter sig primært mod dele af det offentlige uddannelsessystem.
Jeg har det fint med det rent tekniske, men på salgsiden "halter" jeg lidt bagefter.

Jeg er derfor kommet i dialog med en virksomhed som gerne vil stå for salg og markedsføring, selvfølgelig imod at de får en del af kagen.

Mit spørgsmål er så hvordan man kan skrue sådan en aftale sammen så den både er fornuftig for begge parter, og juridisk holdbar.

Vi snakkede om at de skulle have en del af det oprettelsesgebyr kunderne skal betale, og så en procentsats af det salg de kunder de skaffer, indtjener til min virksomhed.
Jeg kom så til at tænke på at jeg har hørt om noget med returkommision(?), og at sådan noget vist er ulovligt?

Er der nogen af jer andre aminoer som kan kaste lidt lys over hvad jeg bør overveje i denne sammenhæng?
Hvad jeg skal være særligt opmærksom på i sådan et samarbejde og hvilke faldgruber der kan være i et sådan.

Jeg ser frem til nogen gode svar og en konstruktiv debat.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du beskriver er provision, og er helt OK - I laver bare en aftale, som begge parter er tilfredse med.

Hvis du vil arbejde med returkommision (som ganske rigtigt er ulovligt), skal du finde nogle beslutningestagere i det offetnlige og betale dem for at vælge dine produkter. Min erfaring som tidligere embedsmand i både kommuner og amt siger mig, at det kan forekomme vanskeligt at finde embedsmænd, som både råder over en konto og samtidig tager imod returkommision.
 
mvh Hans
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans
Tak for dit svar, jeg mente nok at returkommission var noget andet og skidt noget at komme ud i.

Det er ihvertfald IKKE det jeg har planer om her, vil bare finde en fornuftig ordning.

Er der nogen retningslinjer eller andre fif du kan anbefale til sådan en aftale, også så den er til at komme ud af engang, så vi en dag kan gå "fra hinanden" hvad aftalen angår.

Jeg føler mig ret meget på bar bund hvad del den af det angår.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/21/2006 10:05:19 PM Forfatter: Anders Christensen  Er der nogen retningslinjer eller andre fif du kan anbefale til sådan en aftale,  (...)

Jeg er ikke den rette at spørge.
Jeg har kun haft to sælgere ud over mig selv - og de solgte til sammen for 0 kr. Lige nu leder jeg efter en annoncesælger. Her satser jeg på at motivere ham ved at give stor indflydelse på, hvordan aftalen skrues sammen. Jeg vil dog hellere give god provision én gang for alle end lidt dårligere provision i hele kundeforholdets "levetid".
Jeg mener, det må være rimeligt at provisionen falder promte, når kunden betaler.
 
mvh Hans
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)