Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etablering af tankstation

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder i et lokalt borgerejet anpartsselskab hvor vi pt. er ved at undersøge muligheder for at etablere en tankstation i vores lille by. By med omegn omfatter ca. 1000 pers. Vi har nogle trafikmålinger omkring den påtænkte placering (en 5 benet rundkørsel) hvor der den ene vej(kommunevej) kører 2500 biler hver dag og den anden vej(statsvej) 3000 biler hver dag. Nærmeste eksisterende station ligger ca. 11 km væk. Umiddelbart tænker vi på en ubemandet station, men evt. sammen med en "kaffevogn/cafeteria".

Mit spørgsmål er om der er nogen i dette dejlige forum som har nogle erfaringer med noget sådant og kender lidt til økonomien i det. Jeg har talt med en mand som selv byggede sin station i en mindre by med under det halve trafik. Han byggede den i 2002 for 1,3 mio. og sælger i dag 700 kbm. om året. Han nævnte at under normale forhold er der en avance på ca. 50 øre pr. l. Vi har i vort aps netop solgt en erhvervsbygning og har derfor godt 700.000,- i kassen. Det er ikke et ultimatum for os selv at drive den, men hvis der er økonomi i det er vi ikke bleg for at tage chancen.

Lad mig hører om der er nogen som har nogle "guldkorn"Smile

 

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej

 Som tidligere ansat i benzinselskab (10år), har jeg lidt erfaring / viden om dette emne. Således som markedssituationen ser ud, bliver der færre og færre tankstationer. Det at sælge benzin er ikke nogen god forretning alene, det er også derfor at tankstationer gør meget i andre produkter.

Men hvis I selv har ejendommen, tror jeg gerne et af selskaberne er villige at lave en form for forretning sammen med jer. Eller skal I selv købe anlægget og siden selv købe bensinen og så selv bestemme hvad prisen skal være.

Rent tekniskt er de ubemandede stationer meget effektive og driftssikre.

Det var kun nogle tanker, du kan vende tilbage

mvh

HDam 

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej HDam

Tak for din respons. Jeg mener dog at have hørt at antallet af stationer så småt er ved at stige igen. Her i vort område er bl.a. Haahr ved at genetablere sig og har åbnet 5 stationer det sidste års tid og de regner med at åbne 8-12 stationer yderligere i 2008. Trafikmængden er jo også næsten fordoblet i forhold til den store lukningsbølge som startede for 10 år siden og alle prognoser siger at den vil blive fordoblet en gang til i løbet af de næste 10 år. Så ud fra dette skal der jo sælges ca. den dobbelte mængde, så der bør være plads til nye stationer. Det som jeg er interesseret i at høre noget om, er hvordan man budgetlægger en sådan station. Kan trafiktallene på stedet give en indikation om det potentielle salg?  

 

Tilmeldt 21. Aug 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

hej :))

hvad endte dette projekt med? 

- overvejer nemlig det samme :))

Tilmeldt 21. Aug 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

- det gælder evt også om at få en god pris fra et selskab hvis man skal købe en del benzin af dem :))

- eller tager man andre veje?

 

vh jacob

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Den lokale købmand kom os i forkøbet og byggede en hel ny butik med tilhørende tankanlæg. Ret exceptionelt i en by med under 1000 indbyggere, men det går tilsyneladende rigtig godt.

 

Tilmeldt 21. Aug 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad fandt du ud af med budget? Osv? Og hvad det ville koste mm :))
- Jacob

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)