Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etableringsomkostninger

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  

Er der nogen, som tør give et bud på etableringsomkostningerne i forbindelse med opstart af butik, der skal sælge "urban design" produkter - altså unika proudukter indenfor kunsthåndværk, boligindretning osv. Planen er foreløbigt at starte et aps for egne penge, men vi er stadig inde i en vurderingsfase med hensyn til om markedet for den slags butikker er mættet.
 
Jeg har kigget på regnskaberne fra 4 forskellige aps forretninger med forskellige beliggenheder - det var ikke særlig opmuntrende læsning - lige nu er jeg usikker på om det overhovedet er umagen værd at starte en butik, hvis man har et ydmygt ønske om en form for vækstpotentiale indenfor en overskuelig periode - dvs. i hvertfald indenfor de næste 3 år. 
 
Håber nogen måske har en anderledes vurdering.
Mange hilsner Michael (fantastisk forum iøvrigt)    
Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Michael,


Omkostningerne til etablering mener jeg afhænger af 3 ting:
1) Hvor stort et varerlager I ønsker / er nødt til at have.
2) Omkostninger til at overtage en butik - herunder: nøglepenge, depositum, forudbetalt husleje etc.
3) Hvor mange penge I er nødt til at bruge på inventar, kasseterminal etc.
 
Har I allerede nu en afklaring på et eller flere af ovenstående punkter ?.
 
 
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

 
Skal du have et brugtbart svar, må du komme med flere oplysninger!
 
Generelt vil jeg dog sige. "hvis ikke du har et helt unikt forretningskoncept, skal du holde fingerne langt væk fra alt som har noget med boligindretning at gøre" Markedet er overfyldt og avancerne er derfor i bund. Det eneste "ledige" område inden for boligindretning er, hvis du kan lave en webshop, hvor køber selv kan indrette med møbler og farver og se det i tredimensionelt. Sådan en shop vil dog koste kassen bigtime!
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Hvor stort et varerlager I ønsker / er nødt til at have.
2) Omkostninger til at overtage en butik - herunder: nøglepenge, depositum, forudbetalt husleje etc.
3) Hvor mange penge I er nødt til at bruge på inventar, kasseterminal etc.
 
 
4) Hvor skal butikken markedsføres, og hvad koster det?
5) Hvornår kan du leve af butikken? Skal din løn de næste 3-6 måneder finansieres?
 
 
mvh Carsten
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene

Ja, eferhånden som forarbejdet skrider frem bliver jeg også selv overbevist om at markedet er forholdsvis mættet med design butikker, som ikke tjener penge. Ikke desto mindre tror jeg på vi kan sammensætte et bæredygtigt koncept. Der hvor jeg blive i tvivl er om det vil være muligt at finde egnede butikslokaler, som er realistiske at betale. Vi vil gerne finde leje lokaler i omegnen af 90.000 om året. Vi forventer begge at skulle arbejde deltid i etableringsfasen. Vi har ca. 200.000 af egne penge til etablering - er meget usikker på hvor langt vi kan nå for de penge...?
 
Hilsen Michael       
 
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)