Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af min del af en virksomhed. Hvordan med.......?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/24/2006 9:10:59 AM Forfatter: SPF
De kommer ikke ind på en pensionsopsparing. Her kan jeg ikke ''arbejde'' med dem ;)

I kan lave en virksomhedsomdannelse, så jeres I/S bliver lavet til et ApS, dertil kan I så lave holdingselskaber.
Jeg mener dog først at du kan sælge anparterne skattefrit efter 3 år, men hvis ikke du vil vente 3år så er det måske kun selskabsskatten du skal betale (28%).
 
Prøv at tage fat i en revisior.
 
 

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/24/2006 9:14:55 AM Forfatter: Bjarne Brusen
Dato: 3/24/2006 9:10:59 AM Forfatter: SPF
De kommer ikke ind på en pensionsopsparing. Her kan jeg ikke ''arbejde'' med dem ;)

I kan lave en virksomhedsomdannelse, så jeres I/S bliver lavet til et ApS, dertil kan I så lave holdingselskaber.
Jeg mener dog først at du kan sælge anparterne skattefrit efter 3 år, men hvis ikke du vil vente 3år så er det måske kun selskabsskatten du skal betale (28%).
Prøv at tage fat i en revisior.

 
Jeg har haft fat i min revisor. Han råder blot til at jeg ser at få pengene ind for det, og sørger for at det kommer på papir, at jeg absolut er uden nogen form for hæftelse af fortid og fremtid mht kreditaftaler, bank osv.
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Og det er så her at du skal have en advokat på banen for har set mange tilfælder hvor folk "troede" de var ude af virksomheden og så vidste det sig at de stadigvæk hæftede for modparten... Lidt noget lort hvis han køre det hele i sænk
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/24/2006 4:14:55 PM Forfatter: Brian Knudsen Og det er så her at du skal have en advokat på banen for har set mange tilfælder hvor folk ''troede'' de var ude af virksomheden og så vidste det sig at de stadigvæk hæftede for modparten... Lidt noget lort hvis han køre det hele i sænk

 
Ja der kommer også en advokat på, som skal formulerer dokumentet imellem os. :)
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke nok med et dokumet imellem jer.


Sørg for at banker og andre kredit forbindelser også er informeret

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Ronnie har en vigtig pointe! Uden at kende jeres Økonomi, kan du risikere, at banken og andre skal acceptere, at du træder ud af selskabet uden hæftelse
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)