Jeg er ansat med en provisionsordning på 35%. Desværre har virksomheden jeg er ansat i, direkte problemer med vort produktionsapperat, og dette giver mig en lang række opgaver i at forklare kunder dette problem. Endvidere jeg kan ikke varetage mit job som sælger, da kunderne ikke vil købe af os pga. produktionsapperatet.
Jeg har klare beviser på dette.
Hvordan står jeg overfor min arbejdsgiver, når nu jeg ikke kan opnå min salgsprovision? Har jeg ret til kompensation?
Det kommer ikke kun an på om han er lønnet af ordre eller udfaktureret. Der er også andre faktorer såsom indbetalinger, mersalg osv.
Hvis kunderne ikke får en god følelse af det salg, som sælgeren lige har lavet. Fx ved at der er forsinket leveringstid, ringere kvalitet end forventet mm. vil det skade sælgerens mulighed for at lave mersalg på kunden. Oftest tjener sælgere jo mere på de store mersalgs ordrer end de små kanvas..
Men jeg ved ikke hvor du står henne vedr. kompensation. I min mening burde du helt klart få kompensation.