Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software licenser

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere forsøgt at få svar på nedenstående spørgsmål, men måske det er for bannalt eller måske jeg ikke ramte den rigtige tråd i første omgang, så nu prøver jeg igen... 

Jeg er ved at skrive på en forretningsplan angående et nyt firma, hvis omdrejningspunkt bliver en hjemmeside. Det bliver et enkeltmandsfirma som drives fra min egen adresse. Jeg har som alle andre en pc med dertilhørende officepakke. Men nu skal computeren jo bruges til erhverv og så er der vel noget med licenrettigheder og software?

Hvordan forholder jeg mig til dette? Skal jeg købe "erhvervslicens" til alt software eller hvordan?

Og er der i øvrigt nogen der kender til et godt redigeringsprogram som skal bruges til at redigere web-tv?

Fra Holstebro
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Softwarelicenser plejer at være skruet sådan sammen, at du som regel køber en licens til x antal brugere (eller pc'ere/cpu'ere). Om du så bruger dem i erhvervsøjemed plejer ikke at være et problem. Der er dog sommetider også studenterlicenser som er billigere samt selvfølgelig desiderede gratis-licenser, som ofte kun må bruges i privat regi.

De fleste af Microsofts produkter kræver en licens uanset om man er privat eller erhvervsdrivende, så du må jo kunne se om der er noget i dine betingelser til din nuværende licens omkring erhvervsmæssig brug.

2 GB Gratis Online Backup på www.bzcure.dk
Be secure with bzcure.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)