Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT-support service?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Videbæk
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. markedesføring.

tror jeg ikke at nettet er det bedste. hvis computeren er gået helt ned. kan man jo ikke komme på nettet.. men få lavet nogle professionelle visitkort som ser godt ud.. og få delt dem ud..  evt. hæng nogle plakater op i butikker osv. hvor folk kan tage et visitkort..  måske smid nogle visitkort på disken i butikker, kiosker, mv. og lave en fangende overskrift eks. "COMPUTERHJÆLP??" indeholdende telefonnummer og en hjemmeside... så kikker folk på hjemmesiden og ser hvad det er for noget. og derefter hænger de kortet på opslagstavlen.. det vil jeg sige er den løsning jeg har haft bedste erfaringer med..

 

 

Fra Kbh
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

 Den ide er jeg også mere til, men der skal en del til for at få lov til at ligge sine visitkort i en forretning? Det er også planen at der skal laves en hjemmeside, men jeg kan se din point med man ikke kan se den, når først en computer er gået i stykker.

Men en A4 side printet i farver, ville være udemærket, og så have hængt nogle visitkort hængende sammen med?Og evt. hænge de samme A4 sider op på dørene til opgange? Eller er det for agresivt/uproffesionelt?Vi ville i hvert fald nå ud til en del mennesker, men ville det være den rette måde?

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til markedsføring, så oplever jeg tit, som fritidscomputernørd på meget lavt plan, at venner og bekendte kommer og spørger mig til råds.

Så mund til mund markedsføring tror jeg stadig lever. Krøllen vedr. denne markedsføringsform er selvfølgelig, hvordan man tjener penge til virksomheden gennem sine venner og bekendte.

Der kender jeg en håndværker, som begrundede sin betaling med, at han hellere ville sidde hjemme hos sin familie end at lave 20 timers gratis arbejde om ugen for venner og bekendte. Og det synes jeg egentlig er ok. Så i stedet tilbyder han en god rabat til venner og bekendte.

En anden og måske lidt utraditionel markedsføringsform, som lige slog mig er, at tale med varmemestre(ejendomsserviceteknikere). De boligselskaber har bredbåndsopkobling, hvor en stor del af kontaktfladen hos os foregår via varmemesteren (tilmeldingsblanketter, prisspørgsmål, driftsspørgsmål) Derfor kunne jeg godt forestille mig, at denne kontaktflade kunne være interessant - så måske placere et par foldere hos varmemestrene?

Fra Kbh
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Martin

 Det var egenligt en utrolig god ide, man får adgang til et forholdvis stort marked, hvor der (højst sandsynligt) ikke er noget udbud på nuværende tidspunkt, og derfor en god indtjenings mulighed.
Jeg tror planen må være at få lavet en forretningplan, og få alt det praktiske og juridiske på plads først, derefter en hjemmeside, og så få lavet visitkort, og tage kontakt til varmemestre osv. med en stor kontaktflade og dermed lettere få kunder.

Bør man evt. lave en aftale med disse varmemestre om de får en eller anden fordel ved at henvise til os, hvis folk har problemer?

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Arh pas på vedr. provision til varmemestrene, det kan lyde skævt i nogens øre. Få en god snak i stedet med dem og måske en erkendtlighed en gang i mellem såsom et gavekort eller hvad ved jeg.

Rigtig god pinse 

.

 

 

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal passe gevaldigt på med en fast pris, især hvis I har tænkt jer at komme ud til kunden og løse problemet.

Nu har jeg lavet den slags arbejde i 6 år og al erfaring viser, at kunden ikke er i stand til at definere opgavens art så præcist at jeg på forhånd kan vurdere tidsforbuget. Så mit svar bliver typisk "regn med 1-2 timer, bliver det mere skal vi nok spørge om det ok først".

Desuden skal I i kbh-området også levne plads til at betale et par p-bøder, for ellers ender med en dårlig af at slæbe maskinerne fra kunden og hen til den nærmeste ledige p-plads!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :

BPC:
jeg tager 499 kr i timen + moms

Det virker da billigt.

Men du har da helt ret i dine betragtninger.

Jeg har selv over 13 år været med til at producere og levere hundrede tusindvis af computere.

Der er nogen, som mener at service er en helt afgørende faktor men forbrugerne vil sjældent betale før de er kørt HELT fast. 

BPC:
men pas på.. de er djævelske.. mit første år med revisor kostede mig 50.000 kr.

Var det som personlig virksomhed?

Der er et bedre alternativ, som hedder SMBA-selskaber, som ligesom AmbA selskaber er reguleret af Lov om visse erhvervsdrivende virksomheder.

Der er IKKE revisionspligt med vide rammer herfor.

Det er nemt og billigt at operere via begrænset ansvar og udnyttelse af  den lavere selskabsskat.

Først og fremmest må (bør) man under INGEN omstændigheder starte erhvervsdrift med personlig  UBEGRÆNSET hæftelse, når dette ikke er nødvendigt.

Advokater koster normalt KR 2-3000 per time. De er dyre. ALT ALT ALT for dyre.

Jeg anbefaler en bog "Jura for iværksættere" af Birgit Simonsen. Den kan lånes på biblioteket og burde være standard inventar. 

MVH fra Ejler Ottesen 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)