Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Sitemaps

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er flere forskellige måder at sende et Sitemap til Google. Du kan gøre det manuelt gennem din Sitemaps konto, semi-automatisk gennem deres Sitemaps Generator eller fuldautomatisk ved enten at have flere sitemaps hvor det ene opdateres ofte eller, ideelt, ved at sende en HTTP forespørgsel til Google:

 


To submit your Sitemap using an HTTP request, issue your request to the following URL:


For example, if your Sitemap is located at http://www.example.com/sitemap.gz, your URL will become:


URL encode everything after the /ping?q=:

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/9/2005 9:55:25 PM Forfatter: KristianKH

som jeg læser det ud af googles ''sitemap faq'' så uploader den selv hvis man bruger google sitemap generatoren


''Sitemap Generator is a simple script that can be configured to automatically create Sitemaps and submit them to Google''


- ja, men nu er det jo ikke os alle der har adgang til at bruge denne generator, kræver det ikke noget Python jeg-ska-gi-dig-ska-jeg (aner ikke hvad det er) ?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
> Skal jeg forstå det således, at hvis det fortsætter som nu med besøg af Google bot hver dag og en komplet indeksering af mine sider, så behøver jeg ikke bruge disse sitemaps ?
Ville det være en god idé at gøre det alligevel ?

Hvis du allerede bliver indekseret perfekt, som det tyder på, ser jeg ingen grund til at tilføje Google's Sitemaps. Der er intet der tyder på, eller taler for, at det skulle give dig bedre rankings af de sider de allerede har fundet.

Jeg ville i øvrigt være forsigtig med at anvende Googles Python script til generering af Sitemaps. Det gik vist ikke så godt for dem her: http://www.incendiary.ws/node/94

 



 
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/9/2005 4:16:08 PM Forfatter: Mikkel deMib
.... anvender nemlig, som alle de andre store søgemaskiner, link-strukturer som en væsentlig faktor for relevansberegningen. Det er det som mange kender som ''PageRank'' i Google.

Kan man på nogen måde selv foretage en sådan relevansberegning som bare tilnærmelsesvis kommer i nærheden af den som søgemaskinerne kommer frem til ?
Du, og andre, har jo før nævnt at Goole Toolbar ikke har ret meget hold i virkeligheden.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
> Du, og andre, har jo før nævnt at Goole Toolbar ikke har ret meget hold i virkeligheden.

Nej, det jeg sagde var, at toolbarens udlæsning af PageRank ikke er speciel præcis, den er langsomt opdateret, og at PageRank som isoleret værdi ikke fortæller særlig meget om et websites evne til at ranke på noget relevant. PageRank er, om overhovedet, blot en ud af mange faktorer. Rigtig mange. On-site og off-site. Flere hundrede små brikker, som i en dynamisk algoritme danne den færdige vurdering. Noget af det processeres på forhånd (såsom PageRank der er en statisk værdig der gives til alle dokumenter i indekset) og andre dele beregnes i run time (når der faktisk søges).

En nøjagtig genskabelse af Googles til enhver tid gældende vægtning af alle disse faktorer er i praksis stort set umulig at genemføre. Men det er heldigvis heller ikke nødvendigt for at opnå gode rankings. Langt fra. Mange gange kræver det kun en helt basal forståelse for hvordan søgemaskinerne virker, og ikke virker, at komme foran dine konkurrenter - andre gange skal der tungere skyts til. Nogle gange RIGTIG tunge skyts. Det er ikke anderledes end så meget andet markedsføring og PR. Det er ikke lige så let at få et 5 minutters interview i TV avisen Søndag, som det er at få en omtale på side 12 i Bagsværdbladet :)
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
kom lige til at tænke på om det er muligt at få google til at crawle et XML dokument på ens side? hvis man tilføjer dette url manuelt og beder google om at indexere det ved hjælp af ens sitemap konto.

hvorfor jeg spørger om dette er fordi at google tit har problemer med at læse teksten på en del flash sider. hvis man så beder google om at crawle det xml dokument som alligevel er derfra ens flash side får sin tekst info, så kan man på den måde undgå at google ikke kan finde ud af at indexere sin flash tekst..

for at undgå at google så linker til dit xml dokument som et søgeresultat kan man jo blot skrive i ens sitemap dokument at url''en til ens forside skal have "priority 1" og ens XML dokument "priority 0,0"..

eller kan man ikke gøre sådan?

 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
> kan man ikke gøre sådan?

For at gøre det kort: Jo, det kan man godt, men du skal ikke forvente det får den ønskede effekt
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :


Dato: 6/9/2005 10:42:54 PM Forfatter: Mikkel deMib > kan man ikke gøre sådan? For at gøre det kort: Jo, det kan man godt, men du skal ikke forvente det får den ønskede effekt



syntes ellers lige det var en kreativ løsning på problemet.. men nok også lidt omfattende hvis man har et stort site, hehe (sikke nogle lange aftner )


når du skriver at det ikke giver den ønskede effekt er det så fordi at priority ideen ikke vil virke eller fordi at hele princippet i at crawle XML filen vil påvirke ens rating negativt fordi google anser det som "fusk"?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kræver en længere forklaring. Det eneste du har brug for at vide lige nu er, at den strategi ikke vil virke :)
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe det er fair nok.. så har jeg jo sparet en masse tid ved ikke at arbejde forgæves. tak for tippet


mvh kristian

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)