Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af hjemmesideprojekt - hvordan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er sammen med en kammerat ved at udarbejde en hjemmeside til "at informere folket". Indholdet på denne hjemmeside er ikke specielt noget nyskabende, men måde det bliver præsenteret på og samlet på, er ikke set før i Danmark.
Filosofien og målsætningen med siden er simpelthen at vi gerne vil hjælpe folk, og vi har derfor ingen drøm om at tjene penge eller noget på den, bare det hele går i 0 er vi tilfredse.
Da vores målgruppe ligger udenfor dem der normalt bruger mest tid på nettet, vil vi gerne reklamere eksternt så at sige - vi vil gerne reklamere på andre steder end nettet, for derved at udbrede kendskabet til hjemmesiden. Vi har udarbejdet materiale og stortset også hjemmesiden, vi mangler bare pengene til at få de første tandhjul til at køre.
Vi har lagt budget for siden og 50.000 kr burde være nok til at dække reklameudgifter, i forhold til de tilbud vi har taget hjem, og til at dække hosting-udgifter i 3 år. Problemet er så at 50.000 kr er mange penge for 2 universitetsstuderende, og vi så gerne at vi ikke selv taber for mange penge på denne side, da vi ikke regner med nogen indkomst fra siden.
Altså er der kun udgifter.
Her kommer spørgsmålet så, hvordan får man en sådan side finansieret?
Vi går ikke ind for de store reklamer på siden, da dette går imod vores filosofi. Dog har vi overvejet at spørge firmaer om de vil spytte lidt i bøssen, hvis vi omtaler deres produkter på siden. Men for at dette kan give pote, kræver det besøgende der ser det, og besøgende kræver reklamering, og så er vi jo lige vidt.
Derudover har vi overvejet at søge fonde og lign. men såvidt vi ved kræver det at man har en bagvedliggende organisation eller forening, hvilket vi ikke har?
Har I Animoer andre gode forslag, eller evt. tilføjelser og kritik af vores holdninger, vil vi meget gerne høre dem.

På forhånd tak,
Jeppe
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er prisværdigt at nogen vil sætte noget i værk med formål at hjælpe folk gratis - og uden at belemre brugerne af en sådan hjemmeside med irriterende reklamer.
 
Det kan være ganske vanskeligt at finde nogle investerer, der vil sætte penge i en web-side, hvor det ikke forventes at der tjenes penge og derfor ikke giver noget afkast.
Hvorfor skulle eksempelvis jeg sætte 50.000,- i en hjemmeside uden at jeg får pengene igen ?
 
Nu står der jo ikke meget om, hvad siden kommer til at indeholde, men er det eksempelvis oplysning indenfor nogle samfundsmæssige forhold og for at gøre noget indenfor yderområder kan EU have nogle midler, man kan søge. Og der findes en million af sådanne underlige støtteordninger. På biblioteket kan man finde en masse om sådan noget. Der er også fonde under forskellige ministerier, der har sådan noget. Og så er der jo private fonde. Det kræver ikke nødvendigvis at man er en organisation eller lignende bag. Der udbetales også mange penge til enkeltpersoner (eksempelvis har EU ydet tilskud til enkeltpersoner i forbindelse med udgivelse af bøger). Så klø bare på. I skal også tænke på den fortsatte drift. Det er ikke nok bare at få den i gang. Der skal som regel også ske en fortsat drift og reklamering for siden, så det kan godt være at I skal overveje fremtidens økonomi.
 
God fornøjelse.
Hilsen Jakob
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe,

Selv non-profit organisationer har behov for at tjene penge, og det er I sikkert også hvis projektet skal overleve på sigt. Som regel er det ikke nok at markedsføre et website i opstartsfasen, så I skal nok kalkulerer med et vist markedsføringsbudget for at sikre en kontinuerlig tilstrømning af besøgende.
 
For at få finansieret opstarten kunne det være en oplagt mulighed at søge legater. Der findes legater indenfor stort set alt, og sikkert også til stiftelse af et projekt som jeres. Så ræs ned på biblioteket og lån en af de store legat oversigter.
 
I vil måske også have held til at tegne nogle sponsorater. Men der skal I nok forvente at sponsorene stiller krav til jer. Bl.a. til synligheden af deres sponsorat på websitet.
 
Og endelig en tredje mulighed. Få lavet en god pressemeddelelse hvor I søger økonomisk støtte til projektet. Måske kan et par avisartikler kaste lidt støtte af sig?
 
mvh Carsten
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Hvis I sender jeres projektbeskrivelse til mig, skal jeg gerne vurdere mulighederne for at rejse fondsmidler til det og give jer et tilbud på at gøre det for jer.
Alternativt kunne I jo købe min bog og gøre det selv :-)
 
Venlig hilsen
 
Hans
Tilmeldt 28. Apr 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for jeres input, de ryger lige i overvejelsesskuffen :)

Som sagt, de 50.000 kr er til drift og reklame over en periode på 3 år. Det er den tid vi på stående fod kan overskue at stå for siden - til den tid vil vi så vurdere forløbet og muligvis fortsætte, hvilket vil betyde evt. tilførsel af ny kapital, eller at vi simpelthen forærer siden væk til nogle som vil kunne varetage den og videreføre den. Vi håber selvfølgelig ikke at 3 års arbejde skal gå til spilde.

Såvidt jeg kan forstå på jer, så er I rimeligt enige i vores ideer, omkring søgning af legater og fonde, samt "sponsorer" som bliver eksponeret på siden. Altid godt at blive bekræftet i at vores tanker ikke er helt dumme. Det lyder jo bare til at vi skal gøre lidt mere fodarbejde på det punkt, altså få undersøgt og bare søgt.

Tak for tilbuddet, Hans. Jeg har faktisk haft kig på din bog/hæfte i forbindelse med projektet, men har endnu ikke investeret i den.. Det kan være det kommer. Men hvis du vil give et uforpligtende tilbud, vil vi da skynde os at få skrevet en mere sammenhængere projektbeskrivelse end vores private.



Tilmeldt 3. Jun 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kender det selv problematikken men du er velkommen til at kontakte mig så kan det være jeg kan hjælpe eller kan det være jeg kender nogen der kan.

 

Hilsen Henrik 36990262

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)