Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA som mulighed for denne konstalation

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at revidere og omstrukturere mit liv og indtægtkilder.

Jeg er som så mange andre faldet over muligheden for SMBA.
Jeg har også forstået at det er de færreste tilfælde hvor et SMBA vil være den bedste løsning i henhold til troværdighed og kunder.

Men nu alligevel....

Jeg har tænkt mig at der kommer et par aktiviteter derindunder, bla.;

Da jeg har intentioner om at få en kørelærer uddannelse vil jeg have den del derunder, samt vil jeg drive hundekendel.

Der er flere ting end bare disse to, men vil ikke tage munden for fuld til at starte med.

 

Vil SMBA formen ikke kunne bruges fordelagtigt her?

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke umiddelbart, at de to aktiviteter kalder på en selskabskonstruktion i det hele taget. Dvs. du er sandsynligvis bedre stillet ved blot at drive det som enkeltmandsvirksomhed, da dette er mere fleksibelt og er forbundet med færre omkostninger end et selskab.

Vedr. SMBA, så er det ikke kun ifbm. troværdighed og kunder, der er problemer. Selve den begrænsede hæftelse er tvivlsom, med mindre du (eller rettere: din advokat) virkelig gør hjemmearbejdet ordentligt.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

som enkeltmandsvirksomhed har man vidst ikke mulighed for f.eks. billeasing m.m har man?

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det skulle ikke være noget problem. Det kræver nok i de fleste tilfælde, at du består en kreditvurdering fra leasinggivers side, men det samme ville gælde for dit selskab.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

er det ikke besværligt.

Lige ang. enkeltmandsvirksomhed går jeg ud fra at det er det man kalder I/S, og det skal jeg vidst lige have læst lidt mere omkring krav og krav til kapital

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er hvad besværligt? At lease en bil eller stifte en enkeltmandsvirksomhed? Smile

Et I/S er ikke det samme som en enkeltmandsvirksomhed. I et I/S indgår altid flere deltagere.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

IS er interessantskab og er for flere interessanter.

Der hæfter man kollektivt uanset ejerskabs andel.

Derfor kunne SMBA måske være interessant nok hvis man egentlig skal bruge en form for IS konstruktion men samtidig måske har mindre ambitioner end til et APS og ikke ønsker at hæfte kollektivt som i et IS.

Lad os nu sige jeg skal danne et selskab med 3 partnere men ambitionsniveauet fra start gør et APS til lidt af et overkill.

Der er ikke behov for nogen kredit overhovedet og der vil kun være tale om betaling for opgaver efter levering.

Så kunne en SMBA konstruktion vel godt bruges og etableres for relativt få midler uden at det skulle være problematisk af den grund?

Om man hæfter personligt eller ej er sådan set også lige meget - bare det afspejler de relative ejerskabs andele og ikke medfører at f.eks. told og skat eller hvis den ene ejer røg på dagpenge eller lign. hypotetiske muligheder, kunne lave udlæg i virksomheden selvom den ene ejer kom i problemer som ved et IS.

Kunne det lade sig gøre?

Altså ikke et SMBA som en guddommelig super erstatning for et APS - men som en mulighed for at starte et partnerskab op for få midler uden problematikkerne som et IS kan medføre (og var det ikke også formålet med SMBA konstruktionen til at starte med?)

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom et I/S ikke er problemfrit, vil jeg stadig anbefale dette frem for et SMBA. Et SMBA har simpelthen for mange ubekendte til at man efter min mening bør røre ved det. Og hvis vi samtidig er i en case uden væsentlige kreditorer, vil I/S i de fleste tilfælde være en udmærket løsning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias L:
Selvom et I/S ikke er problemfrit, vil jeg stadig anbefale dette frem for et SMBA

Først og fremmest må (bør) du under INGEN omstændigheder starte erhvervsdrift med personlig  UBEGRÆNSET hæftelse, når dette ikke er nødvendigt.

SMBA er ligesom AmbA selskaber reguleret af Lov om visse erhvervsdrivende virksomheder.

Ingen argumenterer mod brug af AmbA selskaber. Der findes heller ingen gode og holdbare argumenter imod SMBA selskaber.

Det er nemt og billigt at operere via begrænset ansvar.

 MVH fra Ejler Ottesen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)