Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé haves

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag,

Jeg har to gode idéer,som jeg i længere tid har tumlet med. Idet de er teknisk mulige men ud over mine kompetencer, er jeg interesseret i at sælge idéerne til private virksomheder. Hvordan sikrer jeg, at firmaet ikke stjæler idéen? Skal jeg tegne en kontrakt med firmaet forinden præsentationen??

Takker til den eller de sjæle der besvarer spørgsmålet ;-)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :D

Der er en debat kørende som har lidt den samme problemstilling som dig, du kan evt. lytte lidt med der. Men jeg forstår godt at det er en svær situation, men i nogle tilfælde der må man have meget tillid til dem man tænker på at arbejde sammen med. En idé kunne også være at ansætte nogle som så var under dit "diktatur", så slipper du for at være nervøs med tanken om tyveri.

http://www.amino.dk/forums/t/35181.aspx 

Held og lykke med det.

Mvh.

Nikolaj Bomann Mertz 

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Lige en tilføjelse...

Du kan jo tage patent på din "Idé" også på den måde er du rimelig godt sikret, ville jeg sige... Big Smile

Mvh.

Nikolaj Bomann Mertz 

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 Jeg lever til dagligt af at opfinde og sælge ideer` til virksomhedder, og jeg vil sige at det med tillid til en virksomhed man ikke kender kan gå meget galt men på den anden side hvis man kan mærke fra start af at ens ide` har megen interresse, så kan det være svært at lave patenter. og det skal siges ma kan hurtigt kommer til at købe sig fattig i patenter af en hver art. idet man tit skal have hjælp til at få patent.

Det jeg gør for det meste er at lave en hemmelighedsaftele med virksomheden, som gør at man kan lave en kontiventalbod på din ide. det vil sige at virksomheden skriver under på hemmelighedsaftalen. og i det samme har det skrvet under påen kontiventslbod på måske 500.000 kr. som de skal betale hvis de vælger at snyde dig. og "stjæle" din ide.. og nogen gange kan ma få lavet den hemmelighedsaftale så godt at de skal betale både 500.000 kr og en procentdel at den omsætning de for af din ide. over en hvis årrække. og det er de færreste virksomhedder vilde med så en HEMMELIGHEDSAFTALE! er sagen for mig ihvertfald og den koster kun ca 1000 kr at få lavet ved en advokat..

og jeg plejer at sige hvis ikke virksomheden er interreseret i at skrive under er de enten ikke interreseret nok i din ide ellers så jhavde de i tankerne at  snyde dig eller malke din ide 

håber du kan bruge det her til noget.

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sørger pt. en god ide/ eller retter mit næste projekt. Så du må gerne kontakte mig på j@zinck.biz

Endvidere har jeg en standard hemmeligholdelses aftale som du må få.

 Mvh.

JENS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)