Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejledning i indhentning af venturekapital

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Virum
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du lige som jeg baserer din (kommende) virksomhed på, at du skal ud og hente kapital fra en ventureinvestor, så har jeg netop læst en vejledning, som du måske også med fordel kunne læse. Vejledningen er skrevet af Lars Krull, som både har været erhvervsleder og professionel investor og kan hentes gratis her: http://www.dvca.dk/sw7693.asp

Vejledningen henvender sig primært til mennesker, som ikke har tidligere erfaring med at indhente venturekapital, og er derfor et godt sted at starte, hvis men er helt ny indenfor dette felt. Hvis man derimod har mere erfaring, kunne jeg forestille mig, at der ikke var så meget nyt at hente.

Fordele ved vejledningen
Vejledningen giver en god beskrivelse af, hvilke forventninger en ventureinvestor har til en iværksætter, og hvordan iværksætteren bedst håndterer de forventninger. I modsætninger til nogle af de andre vejledninger, som jeg har læst, så beskæftiger denne sig med alle de indledende trin i processen herunder den første kontakt, forretningsplanen, præsentationen og den øvrige dialog. Der er mange gode råd til, hvordan man udgår helt elementære fodfejl. Både nogen man kan sige sig selv, men også nogen som er knapt så indlysende.

Ulemper ved vejledningen
Vejledningen er kun på 40 sider og kommer derfor ikke i dybden med de enkelte emner, men det gør den til gengæld meget overkommelig at læse. Derudover er vejledningen skrevet i januar 2003, og der kan jo være sket et og andet i de efter følgende 5 år.

Bedste hilsner
Knud

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Knud Se disse sider og unders-ider om de juridiske overvejelser og aftaler - både fra investors side og fra ejerens side - i forbindelse med en typisk venturekapitalinvestering: http://www.cphlawfirm.com/da/venturekapital.php Mvh Karsten
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)