Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Styring af flere affiliate netværk.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Jeg håber der er nogen som kunne hjælpe mig med ovenstående problem. Problematikken er at jeg driver en webshop hvor jeg benytter mig af flere affiliate netværk bl.a. Tradeduobler, Webgains og Advertising.com. Dette giver en del dobbelt bookinger altså jeg betaler i flere netværk for den samme ordre. Dette er jo ikke lige formålet og kræver alt for meget administartion fra mig at holde styr på hvem der skal have hvad og hvornår. Der må kunne laves en løsning således at jeg kan køre i flere netværk.

 Ser frem til at høre fra jer

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tradedoubler kan identificere double bestillinger og gøre så kun de (naturligvis) får registreret et salg. Det virker selfølgelig ikke på tværs af de andre netværk, så hvis det er advertising og webgains, må du selv proggrammere dig ud af det.

Du kan også lave en "skin" shop, så skal du bare lige huske at løse double content problemet.

 

Jimmy

Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Jimmy.

 Tak for dit svar, jeg er helt med på ovenstående. At jeg skal programmere med ud af det.

Det jeg efterlyser er en præcis guideline til hvordan eller kontakt til nogen som kan løse det.

Håber der sidder nogen derude som kan give en hånd.

 

Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg kan ikke fortælle dig hvordan du skal programere din side, men jeg ville da forslå at du hiver fat i de enkelte netværk, de må kunne hjælpe dig med en løsning. 

På de kampanger jeg har håndteret i England har vi ikke haft problmer med dobbelt bookinger selv om vi har brugt flere forskellige affiliate netværk og det er uden at vi har været nødt til at ændre i nogle koder.   

Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nillerrune.

 

Tak for dit svar.

For at der ikke skal opstå misforståelser vil jeg lige præcisere hvad det er jeg har bruge for at vide.

Jeg er fuldt ud klarover at jeg kan tale med de netværk jeg bruger, tro mig det var det første jeg gjorde. Det har ikke givet det ønsket resultat derfor denne tråd. Jeg har også en formodning om at man kan programere sig ud af det, men hvordan ? Jeg ønsker ikke en detaljeret kode. Blot vil jeg gerne vide at man kan f.x. gøre sådan at webgains for sin egen url.:

ex.: www.ditwebshop.dk/aff=webgains og derefter vises kun webgains pixel på takkesiden. Men hvordan med db. content og hvad med isales ? 

Jeg har fået fortalt at man kan lave en session som følger det enkelte netværk. Dog har jeg ikke helt styr på hvordan det påvirker isales og db. content.

Så derfor hvis der er nogen derude som kan give mig et konkret svar på hvordan det skal sættes, ville det hjælpe.

 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 04:18
Hvor mange stjerner giver du? :

En løsning med at lave en spejlet shop, kan fint lade sig gøre uden de store problemer ift. dublicate content. Du kan undgå at søgemaskinerne indekserer din(e) spejlede shop(s) ved at blokere for dem via robots.txt.

Du kan også (ihvertfald hos TradeDoubler og jeg kan også forestille mig at det er muligt hos andre) tilføje et parameter til den URL, som den besøgende får vist, som du kan bruge til at tilføje en cookie til den besøgende, så du ved check-out kan bestemme hvilket netværk der har givet dig salget.

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu blev jeg lige lidt nysgerrig her. Jeg arbejder jo som affiliate for de enkelte netværk.

Jeg kan sagtens se problemstillingen om, at man skal kunne skelne hvilket netværk, som har genereret salget. Selvfølgelig skal man som butik kun betale én gang pr. salg.

På mange netværk er der lovet en cookietid på f.eks. 45 dage. Det kan jeg evt. godt se blive indfriet ved løsningen af hvor man kører en ekstra spejlet shop, men ikke hvis man blot laver en session udfra en URL. Så vil sessionen kun være der på lige det tidspunkt, som man klikker ind, og altså ikke hvis man går ind på butikken fra sin favoritter 10 dage efter.

Hvordan løses dette? Det må da kræve en koordinering de enkelte netværk imellem.

Med venlig hilsen
Jacob

Fra Flensborg
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Fra  Fido & Felix UG Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnnyaa:

Hej,

 

Jeg håber der er nogen som kunne hjælpe mig med ovenstående problem. Problematikken er at jeg driver en webshop hvor jeg benytter mig af flere affiliate netværk bl.a. Tradeduobler, Webgains og Advertising.com. Dette giver en del dobbelt bookinger altså jeg betaler i flere netværk for den samme ordre. Dette er jo ikke lige formålet og kræver alt for meget administartion fra mig at holde styr på hvem der skal have hvad og hvornår. Der må kunne laves en løsning således at jeg kan køre i flere netværk.

 Ser frem til at høre fra jer

 

 

Du kan lave et container tag der kun udskriver det pågældende affiliate netværks tracking pixel efter et cookie check...

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Fra  TraceAd Analytics Skrevet kl. 03:08
Hvor mange stjerner giver du? :

En gammel tråd, men udfordringen eksisterer fortsat for mange annoncører.

Til rette personer med interesse har vi med med TraceAd Marketingkoordinator siden 2005 løst denne udfordring.

I TraceAd sker dublettjekket helt automatisk således det efter eget valg, men som oftest vil det være det sidste klik der tricker det respektive netværks tracking script eller pixel, uanset hvor mange netværk der har leveret et klik inden for cookietiden.

Til dem der gerne vil have løst udfordringen på en simpel og effektiv måde, kan i kontakte TraceAd Analytics og bestille en No Cure No Pay intro. http://www.tracead.net (Der skal kun betales såfremt man er 100% tilfreds med TraceAd Marketingkoordinator.)

Det betyder også man kan ydnytte alle netværk og ikke kun begrænse sig til et enkelt netværk som mange er nød til fordi der er for mange dubletter.

Mvh

Martin Mollerup

TraceAd Analytics

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)