Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

brugerbetaling til it undervisning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har kigget meget på mulige konkurrenters hjemmesider over brugerbetaling, samt læst og fået at vide, at jeg ikke være for billig (sender forkerte signaler) og for dyr (ingen kunder).
 
Med risiko for, at en anden tager lidt af min ide, tager jeg chancen: er 5.000 kr (eks. moms) for meget at tage for 4 klokketimers it undervisning for 5 mand små hold udstyret med hver sin bærbar, hvor kursisterne sidder i deres eget firma eller hos mig i privaten?
 
Jeg har vægtige argumenter for, hvorfor konceptet skal være på den måde?
 
Kom med nogle inputs!
 
mvh kim 
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er svært at vurdere en pris, da det jo er afhængig af mange ting. Jeg vil sætte en pris, hvor jeg kikker på om det er et specialkursus eller et mere alment kursus - ment på den måde at der er forskel på, om du tilretter kurset specielt til holdet eller bare kører samme kursus (og kursusmateriale) igennem. Så vil jeg kikke på tiden for at udarbejde materialet og tillægge omkostninger (for gennemførelse af kurset i form af forfriskninger, materiale, husleje m.m.) og en timeløn for gennemførelse af kurset. Det er for mig kursets pris. Omkostningerne skal selvfølgelig fordeles rimeligt. Hvis du kun har 3 hold på en måned er det ikke husleje / 3 men husleje i forhold til det antal dage, lokalerne anvendes. Prisen for udarbejdelse af materialet vil for en generelt kursus jo også afhænge af om det er en standardkursus, hvor du fordeler prisen ud på mange kurser eller det er et specielt kursus.
 
Jeg formoder at det er 5.000,- for kurset = 1.000,- pr. person for 4 timer. Man skal vide, hvad man får for pengene. Hvis det eks. er 4 timers undervisning i bogføring og du får undervisningsmateriale udleveret, synes jeg at prisen er rimelig. Hvis det eks. omhandler SQL-optimering på et mere avanceret niveau ligger prisen i den billige ende. Men det er jo også altid et spørgsmål om dine konkurrenters prisniveau. Det er vanskeligt for dig at ligge 50% over dem.
 
Dette er en meget generel besvarelse, da det ellers kræver mere viden for at vurdere det.
 
Hilsen fra Jakob
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakab

Har du en messenger eller skypeid?
 
mvh kim 
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Messenger
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)