Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indbetaling af B-skat for enmands-virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Har netop startet min anden virksomhed, hvor den jeg i min første virksomhed (som nu er lukket) fik girokort på skattekontoret til indbetaling af B-skat, men jeg (uvidende som jeg nu engang er) vil gerne vide om dette er en fordel i forhold til at indberette mit overskud til SKAT (da jeg på nuværende tidspunkt ikke kan give et præcist bud på mit overskud) ved årets slutning og betaling den ekstra skatteopkrævning?

 Jeg kunne forestille mig at nogle ville rulle med øjnene og løfte pegefingre, eller at det overhovedet ikke er en mulighed - men man kommer ingen vegne uden at spørge.

Er det en mulighed?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jo....det er en mulighed.

Husk så at opspare skattepengene, så du ikke får en grim overraskelse, når skatten skal betales.

Tilmeldt 18. May 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret - jeg må lige overveje mine muligheder, så.

 Et lille sidespørgsmål (om jeg hopper på girokort ordningen eller ej) - den skal der skal betales henover året (eller sidst på året) - det er kun for det overskud virksomheden har - korrekt? Dvs. indtægt minus udgift ved årets slutning giver overskud - som er det beløb skatten regnes ud fra - eller er jeg helt forkert på den?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Nej..det er korrekt.......det er nettoresultatet(indtægter minus udgifter).

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)