Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter man et firma som eks: smslån!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej kære amino brugere.

 

jeg ville lige høre om der er nogen der har nogen hint eller ideer til hvordan man starter sit eget låne selskab nu tænker jeg på f.eks. små låneselskaber som kun låner f.eks max 10.000 kr ud.

nu tænker jeg på, hvordan kan man starte noget ligende smslån.

og syntes i det er for usmageligt at starte sådan nogle firmaer.

men først og fremmest hvordan griber man det an med hensyn til at starte sådan et selskab og kan man overhovdet få en bank med på ideen. :)
 
håber i kan hjælpe!
 
ps. syntes det her er en genial side for iværksættere. og håber man på et tidspunkt kan lave en direkte iværksætter chat forum! 
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ingen specielle hints. Jeg vil tro, at banken baserer ideen meget på dig personligt og så handler det nok om, hvad du har af forudsætning for det. Men det handler jo om at få strategien og risikohåndtering på plads - så er det jo egentlig bare at prøve at få solgt ideen til en bank. Så finder du jo ud af det. Jeg tror samtidig at en god egenkapital til opstarten er nok at foretrække fra bankens side. Det kunne være en ide, at skabe noget mere pondus om ideen ved være flere om det (gerne fagfolk> økonomer, jurister m.m.) og skabe en meget professionel aura om det.

Usmageligt? Jeg kan stadig undre mig over, at der er nogle, der låner penge til de ÅOP, der er. Jeg ved ikke hvilken profil, de mennesker, der gør det, har. Hvis det er desperate folk, der virkelig er på den og bruger muligheden for bare nærmest at holde skindet på næsen, så synes jeg at de er usmageligt, men drejer det sig om mennesker, der bare tankeløst lige har brugt for meget i denne måned og lige skal have dækket kontoen ind indtil de får løn igen eller lige står og mangler lidt til den videre powershopping (læs låne mere til deres overforbrug), ja så er det fint med mig.

Hilsen Jakob

 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver i hvert fald nødt til at oprette et A/S, da det er en finansiel virksomhed. Og så tror jeg, at bankerne generelt stiller meget større krav til dig og dine kvalifikationer i forhold til mindre projekter, da der netop er en stor risiko ved at drive en sådan virksomhed.

Hvorvidt det er usmageligt eller ej, må jeg give Jakob ret, og tilføje, at det desværre ofte er førstnævnte, der griber muligheden og låner for at komme ud af evt. tidligere lån og på den måde fastholdes i en ond cirkel.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er usmageligt.

Det er typisk helt unge mennesker der lander i en gældsfælde stort set fra den dag de er myndige.

Men bankerne er nu ligeså slemme - 18 år og vader ind på SU og kan låne 100.000 kr på sit glatte ansigt - også ser man hvordan de behandler iværksættere... Det hænger bare ikke sammen i min bog.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)