Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gartner firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Da skolen jo snart er slut og det så er sommerferie mangler jeg noget at beskæftige mig med. Har gået og leget lidt med tanken om, at starte et mikro gartner firma. Firmaet skulle bestå af mig og så to måske tre andre, som udførte arbejdet. Har i sinde, at finde disse medarbejdere gennem annonceopslag i den lokale netto etc. Ideen er så, at folk kan ringe til mig og bestille en gang græsslåning eller noget andet forfaldende havearbejde. Den eneste betingelser som min., er at de selv har redskaber til det, som mine medarbejderer låner.

Er det noget som er langt ude eller hvad?

Hvad med SKAT og arbejdsulykker osv.?

Hvis nogen af jer herinde har erfaringer med et lignende projekt eller kender nogen, vil jeg da blive glad, hvis jeg kunne snakke med jer! 

 

På forhånd tak! 

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ingen med erfaring indenfor lignende projekt, men jeg synes at det lyder som en god ide. Jeg vil tro, at der er mange, der gerne vil have lidt hjælp til diverse opgaver. Det offentlige har eller har haft en hjemmeservice-ordning, der en gang omfattede havehjælp, hvor man så kunne få offentligt tilskud under forskellige bestingelser. Jeg ved ikke, om det fortsat eksisterer, men det er da værd at se på og tage med, hvis det er tilfældet. På at søge lidt på nettet og/eller spørg på kommunekontoret. Hvis du har ansatte skal du dels registreres som arbejdsgiver og dels have en lovpligtig arbejdsskadeforsiking. Tal lige med forsikringsselskabet om der er forskel på om du anvender kundernes haveredskaber i forhold til egne. Pas på diverse arbejdsstillinger. Det kan være praktisk at lære noget om løfteteknik og arbejdsteknik, så du/dine ansatte ikke ender op med dårlig ryg/knæ eller lignende. Selvom det ikke føles aktuelt, så kan det komme om flere år. Jeg ville nok lige regne lidt på det.

God fornøjelse.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var et indlæg jeg bestemt kunne bruge, tak for det Jakob! 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)