Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bed & breakfast og/eller udlejningsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - min kæreste er udlænding og på kontanthjælp. Det har knebet lidt med at finde arbejde så jeg har overvejet eventuelt at starte en virksomhed hvor det er muligt at tjene mindst lige så meget (12.149 før skat).

Jeg kan godt se at bed&breakfast med et enkelt værelse eller 2 der udlejes nogle få weekender i højsæsonen ikke rækker særligt langt... Så har tænkte over noget et lignende koncept men i lidt større omfang (Uden egentlig tilberedning af mad der kræver specialkøkken). Evt. kombineret med udlejning til f.eks. tilrejsende håndværkere.

Er der nogen der har kendskab til branchen, eller umiddelbart kan se at dette er en dårlig ide? Hvor går grænsen f.eks. for hvornår man skal have næringsbrev og andre tilladelser? Vil det være svært at finde egnede ejendomme f.eks. i landzonen der er uproblematiske m.h.t. at bruge dem til erhverv?

 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er i hvert fald mangel på B & B på sjællandssiden i højsæsonen for byggeri, så ideen hilses velkommen herfra.

Det er også et stort problem, at finde disse steder via Google, så en lille smule online markedsføring og så er jeg sikker på, at der kommer mange henvendelser.

Jeg har før ofte brugt op til en time på at finde et B & B tæt ved vore pladser. Nu har vi så fået en aftale med et landsdækkende Kro og Hotel system, som fungerer upåklageligt.

Der er dog stadig nogle håndværkere tilbage, som hellere selv vil sørge for indkvatering via lidt billigere B & B og så tjene lidt på udlæggerpengene.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Min søster driver en B&B, det vil sige at det var planen, men hun blev kontaktet af et firma

der manglede tag over hovedet til deres ansatte fra Polen, og hun har nu fuldt besat året rundt.

Både til gavn for hende og firmaet der før måtte opsøge bolig igennem et fordyrende led (turistbureau).

Alt efter hvor du bor, så var det jo også en mulighed.

Mvh.

 

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar - for tiden vrimler mit hovede bare med tilsyneladende gode ideer uden at jeg på nogen måde føler mig i stand til at lave hverken et realistisk budget eller noget der ligner en forretningsplan;p Tror den skal have lov til at cirkulere lidt så jeg kan se om det bare er en fiks ide jeg fik eller om det er noget der er værd at forfølge.

Er der nogen der kender noget til hvad landbrugspligt typisk indebærer for små hobbylandbrug på 1-2 hektar, udover bopælspligten?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)