Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKATTEFRI VIRKSOMHEDSOMDANNELSE II

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Atter i år nærmer tiden sig for jer der driver personlig virksomhed til at overveje, hvorvidt I skal opgradere til selskab fx. aps.

Har I en egenkapital i den personlige virksomhed der fx overstiger 125000 kan I omdanne skattefrit til ApS.

Fordele: I får hæftelsesbegrænsning, mulighed for udbytte til lavere skat, mulighed for at etablere et holding, mulighed for at lade indestående overskud yngle i fx. aktier, mulighed for at udnytte 3 års reglen vedr. aktiebeskatning, hvorefter avancer er skattefrie, etc.

Ulempe: jeres regnskab bliver offentligt, I skal hvis I er af en hvis størrelse, tilknytte en revisor, og omdannelsen som sådan er behæftet med omkostninger.  

 Tidsfrist: Omdannelsen sker skattefrit ved at selskabet "overtager" jeres nuværende personlige virksomhed ved hjælp af en åbningsbalance pr. 01.01.08, overdragelsen af den personlige virksomhed sker skattefrit hvis reglerne følges, og selskabet etableres ved hjælp af en vurderingsberetning. Begge dokumenter udformes af en revisor, der sikkert i forvejen sidder med jeres årsregnskab, og omkostningerne til revisor kender han, men min erfaring siger cirka 6.000 - 8.000 + momsAlt skal være gennemført og stiftet senest 30.06.08.

Tænk over det...

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Er der nogen som overvejer at lave en skattefri virksomhedsomdannelse her pr. 1. januar 2008 og står og mangler en revisor til at hjælpe med dette, så er giv mig et kald eller en mail.

Mvh.

Morten Kertesz

Revisorfirmaet Lemo

lemo@youseepost.dk - Mobil: 25 65 25 28

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver ligesom Jakob mange virksomhedsomdannelser sammen med revisorer og det man lige skal huske på er at revisor kun kan påtegne vurderingsberetningen - som er et krav - hvis han/hun er registreret eller statsautoriseret revisor.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg står og skal bruge en omdannelse fra enkeltmandsvirksomhed til Aps. Jeg har haft det i tankerne op til flere gange - men er hver eneste gang blevet bremset af alle de forskellige tanker debattører og udeforstående personer gør sig om Aps kontra enkeltmandsvirksomhed kontra virksomhedsskatteordningen.

Beslutningen er taget - jeg ønsker en omdannelse. Jeg ønsker et tilbud på omdannelse som indeholder opgørelse over nuværende aktiver i enkeltmandsvirksomheden.
Samt pris for senere revision i sammenhæng med årsregnskab.

Så send mig en pm også sender jeg mit telefonnummer tilbage - så kan vi tage en snak over telefon.
Jeg håber på at komme lidt længere i denne omgang, end de sidste par gange jeg har forsøgt at sætte mig ind i omdannelse fra enkeltmandsvirksomhed til Aps.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hvilken konkret tidsfrist er der tale om, er det 6 måneder fra 1. januar 08? Og vil det samme være muligt næste år?

// Jesper Skov

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor skal afgive en revisionspåtegning på den vurderingsberetning som afgives ved omdannelsen, og kan derfor ikke sætte tid/kroner på en virksomhedsomdannelse da det i høj grad afhænger af størrelsen af virksomheden, revisionsomfanget m.v. Dvs. revisor kan ikke afgive et tilbud i den blå luft - du lægger så også bare op til en telefonisk snak - hvorimod advokaterne (og jeg selv) bedre kan give et tilbud da vedtægter m.v. ikke ændres af om virksomhedens omfang er det ene eller det andet, når vi taler om en 100% ejet virksomhed.

En helt anden ting er den geografiske faktor. Det ville være smart at finde en revisor der ikke ligger i den anden ende af landet i forhold til dig.  

Du må iøvrigt ikke forvente at en god revisor selv retter henvendelse. De fleste gode revisorer i dag har rigeligt at se til og mangler bestemt ikke kunder. Derimod mangler de arbejdskraft så det står efter. Hvis en revisor er for sulten bør man lige overveje det en gang mere.

Ja fristen er 30/6 2008 hvis man skal omdanne pr. 1/1 2008, ellers må man man vente til 1/1 2009 eller 1/1 2010...... 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
En helt anden ting er den geografiske faktor. Det ville være smart at finde en revisor der ikke ligger i den anden ende af landet i forhold til dig.  


Den har jeg luret, jeg har min daglige gang i Farum så ville da bestemt være en mulighed, hvis du har tiden til det?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har så ikke min daglige gang i Farum men har da kontor i Farum. Jeg ville godt kunne lave en omdannelse for dig men jeg ville skulle have en revisor med på sidelinjen vedørrende vurderingsberetningen m.v. Det er så heller ikke et problem. I de situationer plejer jeg at bruge min kollega og forgænger i Skat & Råd, som er registreret revisor og kvalitetskontrollant for FRR, eller at finde en revisor i netværket/samarbejdet, som så også kan køre videre med virksomheden.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer!

 

Du skal være velkommen til at kontakt os.

Vi laver en del omdannelser, hvor vi har vor samarbejdspartner(stataut. revisor) med på banen.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)