Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tjene på Butikslejemål?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har idag læst den nyeste udgave af Handelsbladet og der havde de besøgt en købmand i Søndervig osv. Men denne købmand havde ca 22 butikslejemål rund i byen.

-Info; Søndervig er et feriested.

Alt er inde i en stigende udvikling og mer vil have mer. Så jeg ville da lige høre om der er grobund for at feks købe 3 butikker og så renovere dem (facaden, indvendigt) (selvfølgelig i ledtog med de beboere der kunne være overn over). Og så derefter udleje den til en rimelig pris, sådan at jeg måske har tjent udgiften ind efter de 4-5 år.

Der er jo heller ikk det største arbejde i at holde sådan en butik jo. 

Så kan man tjene på sådan en forretning? Og måske så udvide med flere?

God Weekend! 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

tidtilforandring:

Så jeg ville da lige høre om der er grobund for at feks købe 3 butikker og så renovere dem (facaden, indvendigt) (selvfølgelig i ledtog med de beboere der kunne være overn over). Og så derefter udleje den til en rimelig pris, sådan at jeg måske har tjent udgiften ind efter de 4-5 år.



Hvis det gik så nemt var der mange der lavede ejendoms investeringer. Når du køber en ejendom går der formentlig 10 år før du har en positiv likviditet i projektet. Det vil sige de første 10år eller mere skal du have penge med til afdrag forsikringer mm. oven i det du får i leje indtægt.

tidtilforandring:

Der er jo heller ikk det største arbejde i at holde sådan en butik jo. 



Nej du kan jo bare sende en regning på huslejen, og betale dig fra de forpligtielser du har som udlejer. Butiks lejemål kan du delvis leje ud med vedligeholdelses pligt.

tidtilforandring:

Så kan man tjene på sådan en forretning? Og måske så udvide med flere?



Ja når du får afkast af dine investeringer kan du geninvestere dem, men det er ikke så nemt som det lyder.

Hvis du ikke har bunker af penge i forvejen skulle du måske sætte din indsats ind på noget  der er lidt mindre og som giver overskud noget før, når du så har det kan du begynde med ejendomme.

Der er ikke nemme penge at tjene (kun i MLM, det siger de ihvertfald), dem jeg kender der har mange penge har arbejdet hårdt, investeret og taget chancer, og jo flere penge du har jo bedre råd har du til at tage chancer med tilsvarende større tab/gevinst chance.

Thomas Bonde

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

For at sige det rent ud så har jeg ikke indblik i hvordan markedet er for udlejning af butikslokaler. Men tanken om at udleje strejfede mig, da jeg så et skilt om at en bank ville opfører et butikscenter, og så tænkte jeg hurtigt at de der så flyttede derud så havde tomme lokaler, som jeg kunne overtage, lave et lille research arbejde og så leje dem ud igen. Og derved privat have en lille bi-indtægt ved siden af mit normale arbejde og så kunne overskuddet blive brugt til en videre forretningsidé som jeg har.

Og hvis det gik godt måske opfører mit eget lille center (Dog meget urealistisk og kun en tanke).

Men havde da regnet med at jeg ville tjene udgiften hurtigere ind. Men det lyder det ikke til. 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 Ideen er god men som sagt skal det ske for likvider du allerede ejer og ikke noget du låner dig til.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)