Som supplerende information kan jeg sige at hvis man benytter sig af E-dankort, så kan kunden betale med netbank, hvilket basalt set er det samme som en bankoverførsel.
Tak for de mange indlæg på min "tråd". Det lyder som om, at der ikke er meget at miste ved at droppe bankoverførsel muligheden, når man kun har med B2C kunder at gøre. Man kan jo som nævnt sætte den på igen, hvis det skulle vise sig at være et problem.
Mange hilsner fra Lise
Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.
Du kan evt sende et nyhedsbrev ud til dine nuværende kunder i en en konkurrence, hvor du udlover en præmie i en udtrækning blandt alle dem der svarer. Her kan du høre efter om de mener de bør indgå eller ej af betalingsmuligheder, så har du en vurdering af det, (men samtidig så har du kun en vurdering af eksisterende kunde, og ikke dem du har tabt, da du ikke har den betalingsform de foretrækker)
Jeg vil dog sige at vi så en ekstrem forøgelse af salg og konverteringsrate efter vi modtog e-mærket, men det vil altid være sortiment bestemt, hvis du kan følge mig.
Jeg vil også nævne at du også har den mulighed for at bruge Netbetalinger (dog kun gennem Dansk Bank og Nordea). Den fungere på den måde at kunderne overføre direkt fra deres konto til din i den pågældende bank og du derved har pengene med det samme. Du kan læse mere om de 2 betalingsformer her:
Mange tak for forslaget. Jeg havde godt nok kigget lidt på muligheden, men såvidt jeg kunne forstå, så skal man selv (eller ens firma) være kunde hos den pågældende bank, for at man kan benytte aftalen. Er det ikke korrekt?
I øvrigt så kan jeg fortælle, at jeg har fjernet muligheden for bankoverførsel uden at det har skabt nogle komplikationer i form af klager eller fald i omsætningen :-)
Mange hilsner fra Lise
Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.