Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er moms et godt salgsargument?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg skal handle med danske virksomheder fra Grækenland (mødebooking, konsulentydelser mm).
 
Hvis jeg forstår min græske revisor rigtigt, så skal jeg ikke opkræve moms fra danske virksomheder (dog muligvis den lavere græske moms).
 
Spørgsmålet er: Er det et salgsargument for mig, at danske virksomheder slipper uden moms eller med billigere moms?
 
Jeg mener, er det generelt sådan at alle virksomheder alligevel får al deres moms tilbage, eller er der brancher, hvor denne specielle omstændighed er meget interessant?
 
Hilsen Anders
 
 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes jo erhverv hvor det er muligt for virksomheder ikke at brug moms.  Men såvidt jeg ved er det noget den enkelte virksomhed bestemmer om de vil gøre brug af.
 
Mener det er erhverv som hovedsagligt at private som kunder. Ved f.eks. ved udlejningsejendomme er det muligt ikke at skal afregne moms, så hvis du har et produkt der henvender sig til dem er det jo en fordel. Gælder vist også kiropraktorer.
 
Overfor virksomheder af den type er da klart en fordel, da man på den måde jo spare 25%.
 
Med venlig hilsen
Kristian Sørensen

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Du kan og skal sælge momsfrit, når du handler varer og ydelser mellem EU-lande. Det er ikke nogen fordel for de danske virksomheder - ud over en minimal likviditetsfordel er det ligegyldigt, om der er moms på regningen eller ej, for de kan jo bare trække momsen fra, hvis de får en momset regning. Det er ikke noget væsentligt salgsargument. Undtagen, naturligvis, de firmaer, som er momsfritagede.
 
Du skal være sikker på at have et gyldigt momsnummer (som er landekoden + et antal cifre, f.eks. DK11223344), for at kunne sælge momsfrit. Hvis ikke du har det momsnummer, skal du momse regningen, og modtageren kan ikke trække den fra.
 
Kontroller momsnumre i hele EU og find link til forskellen mellem varer og ydelser her:
 
Med venlig hilsen
 
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)