Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg finde kunder?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har en idé med selvlysende farver: www.luminofordesign.com

Hvordan kan jeg komme i gang med at søge kunder?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. May 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste mennesker er nærmest ubærligt nemme at gøre indtryk på, bare ting smager sødt, lyser fint eller har bryster på, så de lækre selvlysende sager burde sagtens kunne sælges (jeg kan dog ikke lige gennemskue det tekniske setup her - skal det belyses infrarødt eller?) 

Hvordan, spørger du så? I praksis ligger det jo lige til højrebenet at lave nogle selvlysende skilte og stille hvor man kan se dem ;o)

Finde nogle sjove jokes eller talemåder, der handler om at "se lyset" etc. Skriv dem med den selvlysende farve (såklart) og slut af med "det kunne have været din lyse idé, der stod her". Find et offentligt sted hvor de ikke så nemt bliver stjålet og hvor der kommer forretningsfolk eller handlende. Kender du nogen der har et tag, butiksvindue eller privat vindue nær et befærdet strøg? Du kunne også lave co-branding, hvor du laver nogle gratis skilte for en eksisterende butik med god belliggenhed og får lov at stille dem i deres butiksvinduer om aftenen og fylde f.eks. 1/4 af dem med dit eget budskab. Her er det bare vigtigt at du får dit eget logo etc til at se lækkert ud - ellers trækker det helheden ned.

Og så et link til et website, der måske er lidt mere salgsminded end det eksisterende ser ud til at blive ;o) Jeg mener: Hvad er det, du vil sælge? Er det dåser med maling, opsætning, reklame, engros?

Hvor ville du selv helst handle:

  • "Vi ønsker samarbejde om at sælge mælk til kunder"

eller

  • "Sødmælk, 8,75 for en liter" 

Det smarteste ville måske være at lave nogle pakkeløsninger incl tryk, opsætning eller whatever it takes og så få en sælger til at gå i markedet med dem. Mange sælgere kan godt lide pakker med en fast pris på.

Held og lykke med den lyssend idé 

/Anders 

PS: Og nej - den grønne baggrundsfarve ser ikke ret selvlysende ud ;o)

Fra Århus
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke noget endegyldigt svar, men nogle tips, som du kan bruge i din søgen efter kunder til dit produkt. Det lyder ellers som en spændende ide, og du skal da bare knokle og forsøge at få det til at lykkes. Smile 

 

- Du skal prøve og sætte dig ind i kundens tankegang. Prøv at forestil dig du selv var kunde og skulle bruge dit produkt. Dvs. find din målgruppe. Hvad medier besøger disse mennesker? hvad er deres fremgangsmåde for at finde det firma, som løser deres problem?

- Du skal ud og kigge på konkurenterne inde for dette felt, da du skal se hvad du er oppe i mod. Du skal ud og have lavet noget reklame, dette skal foregå på de hjemmesider som din målgruppe besøger.

- det ville også være en ide og få kigget på din hjemmeside. Den ser ikke specielt brugervenlig ud, samt er den lidt forvirrende. Prøv og få en webdesigner til at hjælpe dig.  

 

Mike Knudsen 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)