Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lovgivning ved import af naturmedicin fra ikke-EU lande?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Heysan,
Hvordan er det med de regler der gaelder ved import af naturmedicin uden fra lande uden for EU?

- Hvilke godkendelser skal der til?
- Hvordan definerer man naturmedicin?
- Hvordan med videresalg inden for EU''s graenser?
- Hvor meget er tolden paa denne slags?
- Er der andet jeg skal vaere opmaerksom paa?

Mange tak - haaber nogle herinde kan hjaelpe...

Bedste hilsner

Ditlev

www.onapp.com

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Import:

fficeffice" /> 

Produkt og import skal godkendes af Lægemiddelstyrelsen. På deres hjemmeside kan man læse, at man skal have en såkaldt markedsføringstilladelse til naturlægemidler. Dér kan man også læse en liste over de præparater, som allerede har fået tilladelse.

 

Vil man importere produkter, som ikke allerede har fået tilladelse, skal man søge om sådan en. Og det er meget omstændeligt.

 

Ansøgningsskema m.m. vedrørende tilladelse til fremstilling, import eller engrosforhandling af naturlægemidler kan fås ved henvendelse til Lægemiddelstyrelsen, Inspektionen.

 

Se: http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/visLSArtikel.asp?artikelID=635

 

Definition:

 

Lægmands definition af naturmedicin er præparater som er fremstillet af plantedele og som TILSKRIVES lindrende eller helbredende virkninger. Men den går ikke, hvis du spørger Lægemiddelstyrelsen. Deres definition på naturmedicin er, at det er et produkt, som de har godkendt som naturlægemiddel.

 

Nærmere kommer du nok ikke en definition. For kaffe og the er vel naturmedicin ifølge lægmands definition (lindrende). Men kaffe og the er ikke godkendt af Lægemiddelstyrelsen, og dog sælges det overalt, uden at nogen griber ind.

 

Jeg har interesseret mig en del for potensmidler og aphrodisiak. De opfattes normalt som naturmedicin, men virker hverken lindrende eller helbredende.

 

Så du kan nok ikke finde en præcis definition. Naturmedicin befinder sig midt mellem nydelsesmidler og lægemidler, men m

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :
ok - hvis nu man importerede naturmedicinen som ''creme'', altsaa en normal fugtighedscreme med en gavnlig helbredende sideeffekt, ville regelsaettet i saa fald vaere anderledes?

Nytter det noget at vaere kreativ?

:)

d.


ps. visevaert, maaske denne traad burde vaere under import, og ikke skat/told osv?

www.onapp.com

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/6/2006 1:10:22 AM Forfatter: Ditlev ok - hvis nu man importerede naturmedicinen som ''creme'', altsaa en normal fugtighedscreme med en gavnlig helbredende sideeffekt, ville regelsaettet i saa fald vaere anderledes? Nytter det noget at vaere kreativ? :) d. ps. visevaert, maaske denne traad burde vaere under import, og ikke skat/told osv?
 
Om det er creme eller ej så tilskriver du det jo netop en fysisk indvirken på dit helbred, velvære og/eller sygdom.
 
Hvis du skriver at din ''creme'' hjælper imod depression, giver mere energi eller virker potensstimulerende (blot et par eksempler) skal du kunne dokumentere det.
 
Det nytter fint at være kreativ, især når det skal straffes senere - så har du haft onde hensigter istedet for gode hensigter og dermed handlet mod bedre vidende
 
Selve videresalget indenfor EU''s grænser står dig helt frit, det er et åbent marked. Husk blot at lægge mærke til om der er specielle regler for lægemidler/naturmedicin i de lande du vil videresælge til.
 
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg tror du taler mere om markedsfoering end om import og distribuering af produkter.

OK - jeg tror at det er noedvendigt med lidt baggrundshistorie her. Jeg har vaeret ramt af psoareasis siden jeg var dreng (11-12 aar gammel) og det blev vaerrer med aarene. Det har aldrig vaeret rigtigt slemt, men nok til at det har vaeret meget irriterende (dog blev jeg kasseret til mili af samme grund). Jeg har igennem tiden brugt mange forskellige typer medicin, nogle af dem meget haarde (hormonbehandlinger) andre mere naturlige (f.eks. Laesoe salt bade), men for ca 1/2 aar siden paa en rejse i Kina skete der noget helt saerligt, da jeg proevede noget naturmedicin (helsemiddel, naturmiddel - kald det hvad du vil) fra en producent i den nordlige del af Kina. Jeg paafoerte denne 100% naturlige creme 2-3 gange og alle (ALLE) symptomer paa min psoareasis er forsvundet pist vaek. Jeg har siden brugt det 1-2 gange om ugen, og det har holdt lige siden. Jeg er for nyligt flyttet til England, og i de foerste 14 dage jeg var herovre glemte jeg min forsyning af vidundercremen, og der broed det ud igen allerede efter den foerste uge. Men efter et par pafoeringer var alt ok igen.

Min (kinesiske) hustru har for et pr mdr siden taget kontakt til fabrikanten i Kina og faaet de eksklusive rettigheder til midlet i hele EU. Nu skal hun blot finde ud af hvordan vi kommer videre derfra.

Anyways, som jeg faarstaar det saa er der flere forskellige definitioner og typer af midler paa dette omraade...naturmedicin, plantemedicin, naturlaegemidler, helseprodukter, kosttilskud osv osv.
Jeg mener, f.eks. ginsing? Hvor hoerer det hjemme? I mit hjem bliver det behandlet 100% som medicin, andre steder er det maaske et krydderi...Det samme kan man sige om mange typer te, ikke sandt?

Jeg maa soege videre paa nettet efter mere info i guess...

:)
d.

www.onapp.com

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/4/2006 11:36:30 PM Forfatter:Ditlev Heysan, Hvordan er det med de regler der gaelder ved import af naturmedicin uden fra lande uden for EU? - Hvilke godkendelser skal der til? - Hvordan definerer man naturmedicin? - Hvordan med videresalg inden for EU''s graenser? - Hvor meget er tolden paa denne slags? - Er der andet jeg skal vaere opmaerksom paa? Mange tak - haaber nogle herinde kan hjaelpe... Bedste hilsner Ditlev

Ditlev,

Se om ikke du kan få de pågældende produkter ind under "funktionelle fødevarer" (Novel Food/Functional Foods) istedet - så er du ude over det pingel-pangel med lægemiddelstyrelsen - og iøvrigt også lettere af markedsføre funktionelle fødevarer istedet for naturmedicin...
 
Ellers tag en tjekker med www.fvst.dk - de har ihvertfald tjek på EU Novel Food reglerne.
 
Lasse Burholt
 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
.
Dato: 4/4/2006 11:36:30 PM Forfatter:Ditlev Heysan, Hvordan er det med de regler der gaelder ved import af naturmedicin uden fra lande uden for EU? - Hvilke godkendelser skal der til? - Hvordan definerer man naturmedicin? - Hvordan med videresalg inden for EU''s graenser? - Hvor meget er tolden paa denne slags? - Er der andet jeg skal vaere opmaerksom paa? Mange tak - haaber nogle herinde kan hjaelpe... Bedste hilsner Ditlev
europa er der
 
Hvis du skal sælge det i hele EU godkender EMEA http://www.emea.eu.int/ medicinal produkter på EU´s vegne.  Jeg ved ikke om en central godkendelse også indbefatter dit produkt. De har også et link til SME virksomheder. Det er sikkert omstændeligt. Men du skal vel alligevel i princippet ud at søge om godkendelse i hvert eneste land du vil sælge til hvis de har stramme regler. Aner ikke om det er det samme gedemarked i andre EU som i Danmark. Men jeg ved at hvis et produkt er godkendt af EMEA glider det lettere ned hos lægemiddelstyrelsen
 
Anetmar
Tilmeldt 22. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.. Jeg er interesseret i jeres produkt.
Vil du sende en mail.

7550jepsen@gmail.com

På forhånd Tak...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)