Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medlem af A-kasse - godt eller skidt?

Side 11 ud af 11 (105 indlæg)
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Big Smile

Har læst hele tråden, men mangler at forstå følgende:

Hvis man opretter et ApS (som man ejer 100% selv og dermed er ansat), bliver forsikret ved en A-kasse og godkendt som bibeskæftigelse (plus overholder reglerne herfor) - hvornår skal man så begynde at trække indtægt fra dagpengene? Er det ligeså snart man laver første faktura og dermed får en indtægt i virksomheden - eller er det først når man trækker lønnen ud til sig selv?

Hvis svaret er det sidste, kan man jo "holde igen" med første faktura - og langsomt opbygge virksomheden Huh?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vist lidt andre regler, der gælder for lønmodtagere(fordi du bliver betragtet som lønmodtager)!

Med andre ord, du er ikke selvstændig erhvervsdrivende!

Jeg forstår således ikke dit indlæg.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jydekompagniet:

Hvis man opretter et ApS (som man ejer 100% selv og dermed er ansat), bliver forsikret ved en A-kasse og godkendt som bibeskæftigelse (plus overholder reglerne herfor) - hvornår skal man så begynde at trække indtægt fra dagpengene? Er det ligeså snart man laver første faktura og dermed får en indtægt i virksomheden - eller er det først når man trækker lønnen ud til sig selv?

Hvis svaret er det sidste, kan man jo "holde igen" med første faktura - og langsomt opbygge virksomheden Huh?

Hvis du ejer et ApS 100%, så er du ikke "kun ansat", men også ejer. Når du ejer mere end 25% af et ApS kan du ikke anses som hobbybeskæftiget i virksomheden.

De timer du arbejder i firmaet skal trækkes fra din indtægt ligegyldigt om du tjener penge. Dvs. arbejder du 15 timer pr. uge på produktudvikling (ingen indtægt) så skal du trække 15 timer fra i dine dagpenge.

 

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

meJensen:

De timer du arbejder i firmaet skal trækkes fra din indtægt ligegyldigt om du tjener penge. 

Det var lidt svært at formulere spørgsmålet, men tak for det tydelige svar meJensen Yes

Jeg troede lige jeg havde fundet "et hul" - hvis altså hammeren først faldt, når man udbetalte løn til sig selv - men den må jeg desværre længere ud på landet med Embarrassed

Efter at have læst tråden virker det som om, at de fleste ikke synes det er værd, at kæmpe for at få dagpenge ved opstart.

Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg har faktisk tidligere lavet et indlæg i forum Erhvervsbladet, hvor jeg opfordre medierne starte en debat om vilkårerne for iværksættere i Danmark, da jeg har haft samme tanker som dig. I disse tider er der mange iværksættere som må lukke deres firma, som ellers under andre betingelser kunne have blevet en succes og det kan samfundet vel ikke være tjent med. At afvikle firmaet er hjerteblod for mange!

Jeg har hørt om en regel, at arbejdsløse lønmodtagere i en årrække kan få understøttelse mens de starter egen virksomhed - er der nogen rimelighed i dette- set i forhold til den selvstændige, som må afvikle pga lille arbejdsmængde????

mvh Tom

Side 11 ud af 11 (105 indlæg)