Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det ser ikke godt ud.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har startet mit eget rengørings selskab for tre måneder siden, og selv om at jeg har gjort reklame for mit firma via lokalavisen, har jeg kun fået en kunde, jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal gøre nu, jeg har tidligere været ansat ved et støre selskab i Århus, så jeg ved godt hvordan man gør rent, men måske i kan hjælpe med et godt råd eller to.
Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Først skal du gøre op hvem du vil fange med den reklame du bruger penge på.

Og bagefter skal du forklare kunderne hvorfor det er dig de skal bruge enten via din pris eller din kvalitet, men det er et hårdt marked du er inde på der konkurrencen er meget hård.

En mulighed er slagtilbud på en eller anden måde for at få åbnet nogle af de døre der binder lidt for dig ligenu. Ved ikke hvordan du regner prise ud til private men lav måska noget efter hvor mange kvadratmeter der er hos kunden gange en eller anden pris. Eller noget andet du må gerne tænke stort det kan mange lønne sig når man virker stor selvom man ikke er det.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som Fiaght siger - du skal skille dig ud. Det er købers marked, så sælger skal strenge sig an med at kunne noget, de andre ikke kan.

Det er i øvrigt min erfaring, at en avisannonce i de fleste tilfælde ikke er pengene værd - og i hvert fald skal gentages mange gange, før det giver pote, hvorefter det kan vise sig fatalt at fravælge annoncen igen.

Gør dig selv den tjeneste at tænke over, hvad du kan give din(e) eksisterende kunde(r) og potentielle kunder, som er noget værd, som er værd at gemme, og som giver dem mulighed for at handle hos dig.

Et åbningstilbud er også en simpel start, men du skal gøre det rigtigt for ikke at samle de "forkerte" kunder op. Husk på, at du gør rent. men du binder ikke folks snørrebånd, eller pudser deres næser. Og du gør ikke dit arbejde gratis - du skal leve af det.

Det er ofte tillokkende at sætte priserne ned for at få kunder. Resultatet er ofte, at du bliver fanget i en ond cirkel med alt for mange lavtbetalende kunder, som du ikke kan slippe af med igen på en pæn måde.

Tænk. Planlæg. Overvej. Rund med venner. Udfør!

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror egentlig ikke i dit tilfælde at det handler om at have et unikt produkt - du sælger en meget standard serviceydelse. Specielt fordi virksomheder ikke vil betale ret meget for at få gjort rent - men der er ofte en masse intern brokkeri i virksomheder over rengøringen alligevel. Men man får jo hvad man betaler for. Jeg tror, at du bare skal gøre tingene ordentligt og satse på altid at gøre det. For at opbygge dette ry.

Indenfor dit fag handler det mere om at være på rette sted det rigtige tidspunkt. Jeg formoder at du satser på erhvervskunder. Jeg ville kontakte kunder (pr. telefon), der vil være interessante for dig, og spørge om du må komme og give dem et uforpligtende tilbud. Jeg synes at det er fint, at du siger at du er en nyere virksomhed og at du eksempelvis kan give en intro-rabat de første 2 måneder - bare for at få foden indenfor. Jeg er enig i, at det ikke er løsningen af dumpe prisen generelt. Priserne indenfor branchen er i forvejen presset. Det kan være hårdt arbejde at opstøve kunder, men hvis du kun har en kunde har du jo netop tid til det.

Hvis du ikke er den store sælgerånd, vil jeg nok lige søge lidt vejledning eller viden om, hvad du skal gøre for at sælge dig selv - forberedelse og præsentation. Det er alfa og omega for det videre forløb.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg synes faktisk - dette markedet er meget lukket. Dvs alle har jo sine aftaler på plads.

Sagen er - at afvente, til de bliver utilfredse. Men så imens skal de have dit tilbud i lommen!

Derfor skal du udføre stort forarbejde (personlig) . Resultater kommer med tiden - 100% sikker!

Være tolmodig, synlig og aktiv. Før eller senere kommer de til dig! Og så bagefter kan du fortsætte med tilføje referencer - så er de hele på plads. Husk- du skal virke professionel ( udssende, bil, udstyr, måske homepage)

Held og lykke!

Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal have tak for jeres bud og så må jeg se om det hjælper ellers må jeg jo prøve at skrive en gang til.

Tilmeldt 11. Apr 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Det er en hård branche men det kan lade sig gøre, du må ud og vise dem hvem du er og hvad dit firma står får. Du har reklameret via lokalavisen og det næste step må være at du sikrer dig en aftale med et firma hvor du tager derhen face to face og fortæller om dit firma og de produkter du bruger.

Held og lykke....

 

Taber du salg på grund af nedetid på websitet? - www.siteperformance.dk

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Du har fået rigtige mange gode råd og dem er der ingen grund til at gentage...

Så måske skulle du tænke utraditionelt! 

En mulighed er: Robot støvsugere? Jeg ved at Teknologisk Institut i øjeblikket laver diverse forsøg i hjemmeplejen (bl.a. i Århus) for at se, om det på sigt kunne implementeres som en standard ydelse.

Held og lykkeWink

Du kunne slå på at nå dobbelt så meget på samme tid?

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

nu er jeg ingen ørn til rengøring. men jeg tænker på, at i disse miljø rigtige tider, om der er nogle rengøringsmidler der er mere økologiske eller miljø rigtige, uden giftstoffer og sådan noget end andre . hvis der findes noget, OG at DET kan gøre en forskel for dit firma at slå an på det, kunne det jo være en mulighed,

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)