Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms Kroner

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Forum!

Jeg bruger netop sommeren til at finde ud af hvorvidt 2008 skal blive året hvor jeg springer ud som iværksætter.

Jeg har forsøgt at skabe mig et økonomisk overblik... Men der er dog stadig noget som er uklart for mig...

 MOMS!! Hvornår helt præcis skal den betales?

 Hvis jeg for eksempel køber 20 Mobiltelefoner og giver dem til første 20 brugere der kommer på ind på websid? Er disse telefoner så moms forpligtet? Eller kan jeg købe dette uden moms (Hvis jeg er et lille enmandsfirma men lille ejenkapital) (ovenstående er i øvrigt blot et eksempel)

Og hvorledes er annoncekroner, moms pligtige? (Penge jeg får fra annoncører)

 

På Forhånd Tak!

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du er momsregistreret, er alt hvad der er firmarelateret, momsberettiget. Vælger du så at købe 20 mobiltelefoner til opstarts-gejl, så kan du godt trække momsen fra dem.

Annoncekroner er vel en indtægt for dig? Dvs. du sender dem en faktura, udspecificeret et beløb på x antal kroner for den service du giver annoncørerne? Beløbet skal væl tillægges salgsmoms, lige som vil alle andre salgssituationer? Men jeg er ikke sikker. Dog er jeg ikke et sekund i tvivl om, at én af skatte/moms champsne nok skal svare på dit spørgsmål, snart... Big Smile

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Runway

Tillykke med dine overvejelser om at blive selvstændigCake

Jeg har selv startet min egen virksomhed op for 2 måneder siden www.ztrong.dk og vil derfor gerne give dig gode råd. For der er rigtige mange udgifter forbundet med at være selvstændig - også inden der kommer indtægter.

Og dit spørgsmål vedr. moms er kun 1 element.

Her er lidt Gratis råd for at få et overblik:
Tag kontakt til et "Væksthus" for iværksættere. Få tid hos en konsulent og få udarbejdet en virksomhedsplan, så du har overblikket.

Meld dig evt. på et kursus for iværksættere (koster dog lidt - men pengene er givet godt ud).

Gå i banken og få lagt et overordnet budget.

SKAT holder infomøder for iværksættere, men kommer også gerne hjem og taler med dig. Således kan du få svar på dine moms spørgsmål og nye som er dukket op.

Held og lykke med din procesWink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej...Jamen mange tak for de gode råd! Vil prøve at søge mere information på Væksthuse, hos Skat osv.MEN jeg har lige et ekstra spørgsmål, inden jeg går ud for at søge hjælp!Min idé er meget kontroversiel og anderledes! Men også MEGET let at kopiere og som alm. dansker uden en stærk investor i ryggen er det naturligvis min skræk at en stor virksomhed (eller mellemstor) vil sjæle min idé. Men man kan vel næppe opnå patent på en forretnings idé, der ikke består af produktion af et egentligt produkt, men nærmere en sammenblanding af nogle af enheder... Og i så fald hvad koster dette så?Endnu engang tusind tak for hjælpen! Det betyder utrolig meget, når man står her i start fasen!!

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Den debat har været kørt før, altså hvorvidt man kan patentere noget, som ikke er noget fysisk der kan produceres. Så vidt jeg ved, så er alt der har med internettet, stort set umuligt at få patent på. Men søg lidt på "patent" her inde. Der dukker med garanti noget op, som du kan bruge. :) Man kan iøvrigt finde svar på rigtig mange ting, bare ved at søge på det. Det har jeg selv gjort.

Jeg er selv startet som iværksætter for en måned siden. To gode råd...
1: Spørg... Uanset om det er om hjælp, eller om information. SPØRG! Det gavner!
2: Brug din sunde fornuft og tag dig tid til at få styr på tingene.

Held og lykke! :D

Med venlig hilsen
Thomas
Betho Hjemmebiografer

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)