Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra enkeltmandsfirma til Aps.....hvad koster det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Lige et par spørgsmål

Har et enkeltmands firma og ville gerne vide hvad det koster at omdanne det til et Aps (ved det med de 125T) mere int i hvad det koster til revisor?

Samt hvad er den årlige revisor omkostning ved at have et Aps, (jeg laver selv renskaber mm) revisoeren skal kun lave den obligatoriske påtegning?

Mvh

 Søren

www.soratek.dk -Et freelance smede & Montage firma inden for slagteribranchen.
Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

det vil bero på den enkelte revisor, det kan igen rigtig svare på. men der skal jo laves selvskabskatte regnskab og det er dyrere

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

 Du kan bruge skattefri virksomhedsomdannelse - og det koster dig ikke noget hvis du står med de 125K på en konto, for så kan du selv gøre det på webreg.dk

Hvis det er en mindre virksomhed du har behøver du ikke en revisor, da du ikke har regnskabspligt - men kun bogføringspligt.
Men det går jo en anelse mere smertefrit gennem SKAT hvis regnskabet lige runder en revisor - alt efter hvilken revisor
du vælger og hvor meget han skal lave ligger det typisk mellem 2-10K/året. 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ønsker at omdanne din enkeltmandsvirksomhed til et ApS, sker det ved, at du indskyder hele din virksomhed i det nye selskab ved stiftelsen af dette (og ikke kun et eventuelt kontant indestående på kr. 125.000). Det er derfor ikke helt så enkelt, at du bare kan gøre det på webreg.

Når du indskyder virksomheden, skal din revisor udarbejde en vurderingsberetning, hvor han erklærer sig om værdien af virksomhedens aktiver. Du kommer derfor ikke uden om at benytte en revisor til omdannelsen samt eventuelt en advokat til udarbejdelsen af selskabsdokumenterne, som du dog kan hente standarder af på Erhvervs- og Selskabsstyrelsens hjemmeside til inspiration.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Der kan kun laves skattefri virksomhedsomdannelse i første halvår af kalenderåret, altså til og med i dag.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig..men det ændrer ikke ved, at man må have revisor på banen...

Går jeg ud fra, at du som revisor er enig i....:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Ja...lige præcis.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest må jeg sige at det undrer mig at der er revisorer her der har haft tid til at være på Amino i juni måned. Advokaterne kan man måske bedre forstå da de ikke er så presset. Da I skrev dette sad jeg og boksede med de sidste skattefri virksomhedsomdannelser i år, men lad nu det ligge:

Ét er at der skal en revisor til at udarbejde en vurderingsberetning. Noget andet er at det vil være fuldstændig - undskyld udtrykket - blødt selv at kaste sig ud i at lave en skattefri virksomhedsomdannelse hvis man ikke har det fornødne kendskab til det og de regler der ligger bag. Der er nogle spilleregler der skal overholdes - særligt når vi taler om en virksomhed i virksomhedsskatteordningen og overholder man ikke dem ja så går omdannelsen hen og bliver skattepligtig medmindre man kan få repareret på omdannelsen, hvilket typisk er dyrere end at lave omdannelsen rigtig fra starten. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)