Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan digitalkamera trækkes fra?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

 jeg er ved at åbne en web-shop og mange ting er på plad

 måske er det dumt spørgsmål, da jeg ikke ejer en digital kamera og skal købe det til at tage billeder af varer og putter ind på siten osv. kan jeg så trække digitalkamera fra dvs få moms penge tilbage i det kun til virksomhedsbrug?  hvis man evt. køber kamera i bilka, er det nok at gennem bon eller?

hilsen martin :-)

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Som min revisor altid siger "hvis det skal bruges til at erhverve eller sikre indkomst, er det ok". Men for en webshop, er det jo rimeligt oplagt. En bon fra Bilka, er ok, men du kan kun trække moms fra hvis du er momsregistreret.

Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

OKAY??

Det må jeg lige få på plads! MOMS kan kun trækkes fra hvis man er momsregistreret... Så uanset hvor flot man bogføre skal man betale alm. moms hvia man altså ikke er moms registreret...

Koster det noget at blive moms registreret? Og hvad er minimum omsætningen? Ville være fedt his nogle havde nogle link!!!

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hejsa'

Gå ind på www.startvaekst.dk, der kan du/I få svar på alt vedr moms, cvr nummer, skat, .....ja alt hvad man skal vide som iværksætter.

Nanna 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen minimumsomsætning, men hvis du omsætter for 50.000 kr. pr. år er du forpligtet til at momsregistrere din virksomhed.

Det koster ikke noget - jo måske et frimærke.

Du kan momsregistrere dig på www.skat.dk.

mvh Hans

Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

 Selvom jeg ikke aner om jeg omsætter for 50.000 kr, så er det alligevel sikker god ide at moms registeret da det i længden kan spare udgifter og være til gavn. Med mindre det er lille bitte shop man har gang i.

 Du kan moms registere på www.webreg.dk ellers kan du kontakte erhversstyrelsen. SKAT har ikke noget med momsregistering at gøre længere. Det overrasker mig en smule, var nemlig i  Middelfart i fredags, men fik istedet et skema som jeg skal sende videre selv til erhvers styrelsen.

mange venlige hilsner martin

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold lige tungen lige i munden, hvis du har store avancer og primært sælger til private, har du jo en massiv fordel ved ikke at være momsregistreret, da du tjener 20 % mere på varerne.

Hvis du derimod har store startudgifter, eller primært sælger til erhverv, er det en god idé at blive momsregistreret.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mabolous:
SKAT har ikke noget med momsregistering at gøre længere. Det overrasker mig en smule, var nemlig i  Middelfart i fredags, men fik istedet et skema som jeg skal sende videre selv til erhvers styrelsen.

Men der er stadig link til webreg samt en fin forklaring på, hvordan det foregår på http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=213270 

mvh Hans

Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen du har stor set ret i at det bedre ikke kan betale sig at være momsregisteret

men desværre i min branche har dette være nødvendig. for nogle firmaer i udlandet forlanger de ens CVR nummer før de kan sende varer til mig og opfatter mig som "seriøst" forhandler ved at være registeret i danske moms system.

hvis man sælger for under 50.000 kr om året, det ved jeg ikke om jeg gør og kan lide så godt været moms registeret. i mit tilfælde har det være nødvendigt, men kan kan godt se din pointe.

 

 

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

ja jeg er enig  hvis der ingen omsætning sådan rigtig er, så lad være der er alt for mange udgifter forbundet med at være momset, udgifter til revisor og sådanne. det kommer an på hvad målet er for virksomheden, er det stort så handel stort, et det lille så handel derefter.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)