Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scammet af kinesisk firma

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej

 Fandt en leverandør af elektroniske artikler igennem Alibaba.com fra Kina. Vi aftalt præcist levering, pris mv. og overførte pengene en uge siden. De påstår endnu at de intet har modtaget, og jeg har tjekket nærmere info om virksomheden, og det viser sig at flere har dårlige erfaringer med virksomheden, som enten aldrig sender varene som aftalt, eller opgiver falske track'n'trace kvitteringen og numre, eller leverer forkerte varer.

Hvordan står jeg i denne sag, hvordan skal jeg håndtere det og hvem skal jeg henvende mig til?

 
På forhånd tak

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

HVor mange penge drejer det sig om?

Noget lignende skete for mig for omkring 17.000 kr. Jeg fandt frem til at den bedts emåde at få pengene hjem var at glemme det og koncentrere mig om nye forretninger. Der er et dansk generalkonsulat i Shanghai så vidt jeg husker, som måske kan hjælpe, men de er ikke gratis, og har begrænset indflydelse.

Hvis det kan hjælpe kan du se om du kan ødelægge deres forretning lidt ved at advare andre.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vær opmærksom op der sagtens kan gå mindst en uge før modtager har pengene på sin konto. 

Bittert hvis du er blevet snydt,men du må desværre nok se i øjnene at der ikke rigtigt er så meget du kan gøre ved sagen. Prøv evt. at forhører dig ved den danske ambassade i kina.  

 

Mvh

Ravn

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

maximum32:

 Hej

 Fandt en leverandør af elektroniske artikler igennem Alibaba.com fra Kina. Vi aftalt præcist levering, pris mv. og overførte pengene en uge siden. De påstår endnu at de intet har modtaget, og jeg har tjekket nærmere info om virksomheden, og det viser sig at flere har dårlige erfaringer med virksomheden, som enten aldrig sender varene som aftalt, eller opgiver falske track'n'trace kvitteringen og numre, eller leverer forkerte varer.

Hvordan står jeg i denne sag, hvordan skal jeg håndtere det og hvem skal jeg henvende mig til?


På forhånd tak

Jeg har gennem flere år arbejdet sammen med et kinesisk firma i shanghai. Måske de kan gøre noget, du er velkommen til at sende mig en mail og jeg skal gerne tale med dem dernede. Det er en stor by, men det er da et forsøg værd. Hvordan er pengene overført? Via bank, kan du evt have den mulighed at bede din bank kontakte modtagers bank og sige at det var en fejl og at pengene skal tilbage. Er det via paypal kan du måske få den ind under din visa aftale, simpelthen sige til banken at det er fup og snyd. Så får du pengene igen efter du har udfyldt en formular. Der går lidt tid med en overførsel til kina, men en uge er lang tid, men det kan være at den kinesiske bank ikke er så effektiv. Kontakt den kinesiske bank og hør om de har modtaget pengene

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hjælper dig ikke nu men jeg vil anbefale du laver en remburs med dine internationale leverandører.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er jo desværre nok blevet snydt og kan intet gøre, men der har jo været et par sager oppe i medierne her på det sidste, men Amerikanske myndigheder som konfiskerer penge overført til udlandet. Prøv at kontakte din bank og hør om de kan hjælpe på nogen måde.

... og husk så i fremtiden, aldrig at sende penge til udlandet uden sikkerhed for (korrekt) levering!

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

 Der er tale om et mindre beløb, men stadig surt for en iværksættende student hvor den slags midler har en større betydning. Pengene blev overført via. Nordea udenlandskoverførsel dvs. alm. bankoverførsel. Jeg følte mig forholdsvis sikkert, da bedragere hovedsageligt benytter sig af Western Union, Money Gram, PayPal osv. 

Jeg har adresse på både bank og virksomhed, men virksomhedens adresse kan let bare være et tomt lokale eller andet, og de kan være ude af stand til at komme i kontakt med. 

Jeg har aftalt med banken at afvente til midt i næste uge, derfra må jeg se hvilke muligheder jeg har for evt. at få dem tilbage eller få de bestilte varer. Men som de fleste siger, ser det desværre nok lidt sort ud.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Benny Thaibert | bit2b.dk:

Det hjælper dig ikke nu men jeg vil anbefale du laver en remburs med dine internationale leverandører.

 Det er fejlagtigt at tro at en ramburs giver nogen ordenlig form for sikkerhed. En ramburs sikre dig at f.eks din container er sendt med den giver absolut ikke nogen garanti for indholdet eller kvaliteten af de produkter du modtager.

 

Ravn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)