Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikringsselsskab...Hvordan

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg går rundt med en tanke om at starte et forsikringsselskan til en bestemt målgruppe, men hvordan kommer jeg igang med dette.

Jeg vil tro der er mange regler og love om et forsikringsselskab, er der noget som har viden omkring dette, som vil vil hjælpe mig??

 På forhånd tak...

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Hmmm..kræver vel en uddannelse fra forsikringshøjskolen.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke du sådan lige kan oprette et forsikringsselskab, du skal som minimum kunne dække de skader kunder kan komme ud for(du stiller med en buffer) og du skal sandsynligvis ansætte både revisor, aktuar og assurandør. Dvs det kræver et ret stort startbeløb, jeg kender dog ikke de præcise regler.

Du skulle måske hellere satse på at blive forsikringsmægler og så lave en aftale med et forsikringsselskab om at de udvikler produktet og du så får provision af salget, men du skal nok regne med at de fleste selskaber forventer at du har en Assurandør ansat.

Mvh

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Regler om forsikringsselskaber findes i 'Lov om forsikringsvirksomhed'. Bl.a. skal du have en ansvarshavende aktuar, og selskabet skal godkendes af Finanstilsynet. Når du tilsyneladende ikke har nogen baggrund i branchen, bør du glemme alt om den ide. Jeg ved godt, at det lyder negativt, men det er noget af en jungle at finde rundt i.

Hvis du vælger at samarbejde med et forsikringsselskab om at udvikle et produkt, du kan sælge, skal du registreres (og godkendes) som forsikringsmægler. Se evt. www.finanstilsynet.dk.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)