Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan afregnes told og moms for tøjbutik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Da vi skal til at starte tøjbutik med bl.a importerede varer, vil jeg gerne vide.... Betaler man tolden hver gang man får en pakke fra udlandet, eller 1 gang i måneden. Og hvordan er det med moms. Har man som tøjbutik momsafregning hver måned eller hver 3. måned.... og hvorfor er der denne forskel på forskellige brancher

 

Et bispørgsmål... normalt i tøjbranchen siger man indkøbsprisen * 2,5  så har man salgsprisen..... gælder det også for importerede varer   eller skal man da sige  indkøbsprisen +told * 2,5  og  så har man salgsprisen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Told...normalt 1 gang per måned.

Ja..moms hver kvartal som nystartet. Det er omsætningen der normalt afgår om man er månedsvis, kvatalsvis eller halvårlig

momspligtig.

Ja...indkøbspris+told+fragt * 2,5-3.....!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Peter - Revisor:

Hej!

Told...normalt 1 gang per måned.

Det er rigtigt at told afregnes en gang per måned  dog forudsat at man er  importørregistreret.

Børnetøjsmarkedet er utroligt presset pga. der alt for mange der forsøger sig med at sælgte børnetøj, så er det nok mere end tvivlsom om du kan gange dine indkøbspriser med 2,5 eller 3.

Der har været skrevet en del indlæg om børnetøjsmarkedet her på Amino så prøv at bruge søgefunktionen.

 

Mvh

Ravn 

Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Tak for svar

 

Hej Ravn,

Det er rigtigt at man ikke skal regne med at kunne sælge det hele til 2,5 gange indkøbspris, men de mærker jeg skal have i butikken har allesammen mere eller mindre selvfølgelig nogle priser man skal holde sig i nærheden af så udgangspunktet må jo være ca de 2,5.  Jeg skulle bare lige vide med hensyn til importeret tøj, da det jo betyder en hel del om salgsprisen er før eller efter fragt og told, med hensyn til om det kan betale sig at importere.

 

 

 

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej igen

Min pointe var såment bare at det er et utroligt svært marked hvor butikkerne pt. dør på stribe da markedet er overmættet med både net og fysiske børnetøjsbutikker. Måske er jeg forkert på den men det virker lidt som om du intet kender til det marked, og dermed ikke har sat dig ordenligt ind i de alvorlige økonomiske problermer branchen pt. er i.

Med hensyn til om det kan betale sig at importere afhænger jo af flere ting, men to vigtige faktorer (udover varens pris) er hvad der skal betales i told og fragtomkostningerne. Så i et presset børnetøjsmarked er det nok tvivlsom om der er økonomi i at importere mindre varepartier hjem, da omkostningerne ved at hjemtage små partier er meget høj et i forhold til at hjemtage store partier. 

 Mvh

 Ravn

 

 

 

 

  

Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar til alle

Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

 

Min mand og jeg diskuterer dette med hvormeget man skal lægge til indkøbsprisen hvis man importerer fra 3.land før man ganger med de 2.5 for at finde salgsprisen.

Min mand mener, at man skal lægge momsen til   altså   indkøbspris + fragt + told + moms * 2,5 = salgsprisen incl moms

Er dette korrekt, eller er det normale    indkøbspris + fragt + told * 2,5 = salgsprisen incl. moms

 

Mvh Fit4kids

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det er altid excl. moms i en kalkulation, så din mand har ikke ret.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)