Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps til trading

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

 Med ejere mente jeg at f.eks. ægtepar har lidt højere beløb de kan tjene indtil de kommer over 28 % i aktieskat. Løn vs. udbytte...som jeg før nævnte, kun at udbetale løn svarende til personfradrag....og ellers ikke have anden indkomst.

Gælder lager princippet ellers? Havde ikke tænkt mig at lade det være næringsdrivende, men betyder det så 'bare', at alle aktier som bliver solgt efter 3 år er skattefrie? at der kun skal betales skat af realiserede gevinster? Hvilker konsekvenser ville det have at laveselskabet købe (investere) i min ejer lejlighed eller hus?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Begge ægtefæller behøjver jo ikke at være ejer af selskabet, da der er modregning i forhold til udbyttegrænsen.

Man kan jo ikke bare have løn op til personskattegrænsen. Man skal jo ligesom også leve.

Nej du bruger realisationsprincippet på aktier, og betaler kun skat af realiserede gevinster på aktier ejet under 3 år.

Hvis selskabet køber dit hus/lejlighed vil du blive beskattet af fri bolig og den er så dyr at det slet ikke kan svare sig.  

  

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)