Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps som IT-freelancer

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen SPAM fra Eiler.......hvornår mon AMINO skrider ind, og stopper dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skrev bare et relevant indlæg. 

Jeg holder da i det mindste normalt en sober tone og ved, hvad jeg skriver om.

Peter - Revisor:
hvornår mon AMINO skrider ind, og stopper dette?

Hvorfor rapporterer du ikke sagen til Amino?

Jeg har foreløbig kun rapporteret en af dine værste udgydelser.

MVH fra Ejler 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Eiler....jeg gider ikke dine provokationer.

Så stop......!

Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke det er irrelevant at folk bliver oplyst omkring de forskellige virksomhedsformer der er at vælge imellem.

Folk vil altid have præferencer, og vil ikke altid kunne enes om hvad der er bedst.

Umiddelbart ser jeg ingen grund til at der på amino skal herske en konservativ stemning over for nye muligheder, men derimod gå på mod til at få afprøvet statens venlige tiltag når det langt om længe kommer og så være glade for at folk er villige til at give det et forsøg hvor andre måske tøver og holder sig i baggrunden.

Nogen skal gå foran.

 

Med det sagt så er der selvfølgelig mange forskellige måder man kan fremføre sine argumenter og forslag på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin!

Jeg har bestemt ikke noget imod proaktiv adfærd her på Amino, men når man SPAMMER alle mulige tråde, og

fyrer det samme budskab af gang på gang, så synes jeg at bægeret er ved at flyde over.

Hvis det nu havde været indenfor MLM, så havde en hær af Aminoer kastet sig over vedkommende.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig Martin, men problemet her er at man ukritisk anbefaler en bestemt selskabstype i alle situationer og derved generaliserer samtidig med at man udelukkende fokuserer på økonomiske faktorer så som stiftelsesomkostninger, omkostninger til udarbejdelse af regnskab og deslignende.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Om Peter revisors indlæg:

Skattekonsulenterne:
men problemet her er at man ukritisk anbefaler en bestemt selskabstype i alle situationer og derved generaliserer

Uanset hvad man ellers måtte mene om dette, begrunder det ikke  Peters useriøse indlæg.

Jeg har kommenteret nogle i en ny tråd:

http://www.amino.dk/forums/p/38304/236662.aspx#236662

MVH fra Ejler Ottesen 

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent

Jeg syntes ikke din beskrivelse er helt fair. Sagen er vel mere derhen, at SMBA-modstanderne helt ukritisk har anbefalet ApS-selskabet som det eneste selskab, der kunne benyttes -uden at komme med nogle seriøse argumenter herfor:

Hvorfor er det bedre at have et selskab, hvor man er tvunget til at indskyde 125.000 kr.
Hvorfor er det bedre at have et selskab, hvor aktionærlån er ulovlige
Hvorfor er det bedre at have et selskab, hvor man er tvunget til at udarbejde regnskab til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Hvorfor er det bedre at have et selskab, hvor man er tvunget til at offentliggøre regnskabet.
Hvorfor er det bedre at have et selskab, hvor man ikke kan modtager acontoudbytte med mindre en revisor udarbejder mellembalance mv.

SMBA-modstanderne er efter min mening ikke kommet med noget seriøst kritik af SMBA-selskaberne, og det er selvfølgelig også derfor debatten ikke dør.

Jeg siger ikke, at SMBA-selskaber altid er en god ide, men modstanderne mod SMBA-selskaberne er blot ikke kommet med noget relevant. Nu har jeg selv haft et SMBA-selskab og ApS-selskab i 2 år, og SMBA-selskabet er helt klart det selskab, der er administrativt lettest. Kritikken mod SMBA-selskaber er efter min mening præget af fordomme og vanetænkning.

Sagen er vel også derhen, at modstanderne mod SMBA-selskaberne ikke har nogen erfaring med SMBA-selskaber, hvorimod tilhængerne af SMBA-selskaberne har erfaring fra både ApS og SMBA-selskaber, og dermed i højere grad ved hvad de taler om (ok enkelte undtagelser).

Da jeg første gang rigtig hørte om SMBA-selskaber var jeg også meget skeptisk. Hvis selskabet virkelig var så vidunderligt, hvorfor var der så ikke flere, der brugte det osv. Jeg ringede ind til Erhvervs- og selskabsstyrelsen og spurgte, hvorfor selskabet ikke var mere benyttet, og om der var nogle skjulte faldgrupper mv. Men Erhvervs- og Selskabsstyrelsen meddelte, at de også var undrende over for de meget få SMBA-selskaber, der blev stiftet.







 

 

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mindre administration i en enkeltmandsvirksomhed, og du kan få en forsikring for ca. 9.000 kr.

Desuden ligger der vist nogle fordele omkring prioritetslån, hvis du evt. har gæld i din bolig.

Jeg kan kun anbefale dig, at tage kontakt til en revisor. Han er hurtigt tjent hjem igen.

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Den fordel er ikke så stor længere. Det handler om man kan lade gælden indgå i virksomhedsordningen, hvorved renteudgifterne fratrækkes i den personlige indkomst, men der vil skulle beregnes rentekorrektion som størrelsesmæssigt mere eller mindre matcher renteudgiften. Dog er renten jo steget. En anden fordel er at afdrag m.v. på gælden indgår i virksomhedsordningen. Men i de fleste tilfælde er fordelen så lille at det ikke er noget man bør tage med i ovenstående overvejelser.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)