Umiddelbart kan jeg godt lide ideen bl.a. fordi at varerne ikke står og bliver for gamle, der er bare nogle ting det kræves, for at det rigtig giver mening i mit hoved.
1. Du skal virkelig vide hvad du har med at gøre indenfor det segment. Det er ikke nok at have drukket et par gråspurve nede på den lokale, og så tro man ved alt om sprut - du skal kunne vide alt fra produktion af aolkholen, særegenskaber for det mærke til de egenskaber den enkelte årgang af spiritussen du udbyder. Kunder vil komme med spørgsmål, kan du ikke varer, kommer du med useriøse eller forkerte svar, vil en sådan forhandler virkelig lide tillidstab, hvilket i sidste ende vil betyde lukning af butikken.
2. Du skal kunne opbevare varerne ordentligt - og tage billeder af opbevaringen, så jeg som frbruger kan se at varerne bliver behandlet med største omhu.
3. Du er nødt til at have et spiritus C.V. så man kan se at du ikke bare har købt nogle dyre flasker sprut, og regner med at kunne tjene penge på det, uden at kende produktet.
4. Hvis du samtidig kan have en fysisk Vin-butik du kan henvise til, og vise billeder fra, tilliden til dig og dine varer stige betydeligt.
5. Satser du på virkelig dyr spiritus, er det en ide, indenfor eks. Whiskey at have 'den gode, den bedre og den bedste'-kategori - hvor den gode vel at mærke ikke er en en 12 års chivas regal, men et unikt mærke, gerne singlemalt (eller blendet, hvis du kan finde et fantastisk og unikt blend), der levere en utraditionel og rigtig god whiskey, til en fornuftig penge.
6. Du skal for hver enkelt produkt have smagt dråberne, og kunne fortælle hvorfor du har valgt lige præcis den flaske til dit sortiment.
Du skal huske på, at enhver idiot kan købe 4 flasker whiskey, og sætte dem til salg på nettet - så du har reelt kun 2 konkurrenceparameter at spille på. 1) Pris - du skal være billigere end andre 2) Kvalitet - sidstnævnte kræver at du virkelig kender det marked du går ind i...
Når det kommer til den slags køb, foretrækker jeg faktisk personlig betjnening, af kyndige personer, der kan fortælle om varen, produktionen smag etc.. Skulle jeg købe sådan noget online ville jeg frygte decideret fusk med varen, eller bare at det var en teenager der mente han havde fundet på et smart koncept, men reelt ikke aner noget som helst om den varer han sælger.
Jeg fortæller mine personlige præferencer, så du har en ide om hvilken modstand hos dine kunder du skal imødekomme.
Held og lykke, er spændt på at hører om du gør videre emd ideen.