Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

whisky

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle sammen på amino

jeg ville høre hvad i mener om min ide

jeg går med tanken om at åbne en web shop med fin whisky og cognac

men tror i det er noget folk køber på nettet eller tror i de tager ned i en butik og får sig en snak med manden bag disken

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender absolut intet til whisky eller cognac, og skulle jeg ned og lægge 500-1.000 kr. på en flaske vil jeg have råd og vejledning.

Når jeg ikke kender til produkterne, og har brug for råd, så vil jeg være bange for at købe en flaske på nettet.

Jeg tror at Du vil tabe mange som mig som ikke ved hvad de skal have. Medmindre at Du finder en rigtig god måde at vejlede dem på, enten via telefon, mail eller en helt fantastisk guide ud for hvert produkt, og her tænker jeg ikke på 5-10 salgslinier... 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for dit svar

det tror jeg godt du kan havde ret i.

men købe sådan nogle som dig overhovdet en whisky eller en cognac hvis du skal ned og havde en flaske et eller anden.

siden skulle mere henvende sig til folk der iforvejen godt kan lide en god flaske whisky 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg har det på præcis samme måde som Dimitri; skulle jeg købe den slags på nettet ville det udelukkende være fordi jeg på forhånd viste hvad jeg ville have - ellers ville jeg gå efter den personlige betjening.

Men nej, jeg drikker hverken whisky eller ryger cigarer, så jeg tilhører ikke målgruppen...

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

 Omvendt, jeg tror også der er mange som ved meget om whiskey. Altså jeg ved godt hvilke flasker jeg kan lide og hvilke flasker jeg ikke kan lide.. Jeg tror det største problem bliver at levere konkurrence dygtige priser. Da der også kommer fragt.. det koster jo alligevel lidt at sende en flaske der vejer et kilo.

Men hvis du vælger at gå videre med projektet, så syntes jeg ikke du skal begrænse dig til whiskey og cognac, så få noget godt rom specielle (importerede) vodkaer. Måske lave pakker. måske prøve at få ½ flasker så kunne man lave et starter kit med ½ flaske cognag, whiskey og rom så man kan prøve det. Efterfølgende giver dine kunder rabat hvis de laver en ordre inden 14 dage så får de lov at prøve noget nyt til en billige penge, med mulighed for at sparer på sigt :) 

Jeg tror bestemt der et marked for det, på siden er det vigtigt at have meget fyldige varetekster skrevet så alle kan forstå det. Men jeg tror din udfordring bliver prisen.

Hilsen

Steffen Hvid

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

 Umiddelbart kan jeg godt lide ideen bl.a. fordi at varerne ikke står og bliver for gamle, der er bare nogle ting det kræves, for at det rigtig giver mening i mit hoved.

1. Du skal virkelig vide hvad du har med at gøre indenfor det segment. Det er ikke nok at have drukket et par gråspurve nede på den lokale, og så tro man ved alt om sprut - du skal kunne vide alt fra produktion af aolkholen, særegenskaber for det mærke til de egenskaber den enkelte årgang af spiritussen du udbyder. Kunder vil komme med spørgsmål, kan du ikke varer, kommer du med useriøse eller forkerte svar, vil en sådan forhandler virkelig lide tillidstab, hvilket i sidste ende vil betyde lukning af butikken.

2. Du skal kunne opbevare varerne ordentligt - og tage billeder af opbevaringen, så jeg som frbruger kan se at varerne bliver behandlet med største omhu.

3. Du er nødt til at have et spiritus C.V. så man kan se at du ikke bare har købt nogle dyre flasker sprut, og regner med at kunne tjene penge på det, uden at kende produktet. 

4. Hvis du samtidig kan have en fysisk Vin-butik du kan henvise til, og vise billeder fra, tilliden til dig og dine varer stige betydeligt.

 5. Satser du på virkelig dyr spiritus, er det en ide, indenfor eks. Whiskey at have 'den gode, den bedre og den bedste'-kategori - hvor den gode vel at mærke ikke er en en 12 års chivas regal, men et unikt mærke, gerne singlemalt (eller blendet, hvis du kan finde et fantastisk og unikt blend), der levere en utraditionel og rigtig god whiskey, til en fornuftig penge.

6. Du skal for hver enkelt produkt have smagt dråberne, og kunne fortælle hvorfor du har valgt lige præcis den flaske til dit sortiment.

 

Du skal huske på, at enhver idiot kan købe 4 flasker whiskey, og sætte dem til salg på nettet - så du har reelt kun 2 konkurrenceparameter at spille på. 1) Pris - du skal være billigere end andre 2) Kvalitet - sidstnævnte kræver at du virkelig kender det marked du går ind i...

Når det kommer til den slags køb, foretrækker jeg faktisk personlig betjnening, af kyndige personer, der kan fortælle om varen, produktionen smag etc.. Skulle jeg købe sådan noget online ville jeg frygte decideret fusk med varen, eller bare at det var en teenager der mente han havde fundet på et smart koncept, men reelt ikke aner noget som helst om den varer han sælger.

Jeg fortæller mine personlige præferencer, så du har en ide om hvilken modstand hos dine kunder du skal imødekomme.

 

Held og lykke, er spændt på at hører om du gør videre emd ideen. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)