Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart med danløn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal til at starte med at udbetale løn til mig selv via danløn og regner med at første lønudbetaling skal være 31/7.

Jeg har endnu ikke oprettet mig selv som lønmodtager i systemet og har et par spørgsmål dertil:

 

Hvis jeg ønsker en fuld månedsløn hvad skriver jeg så i "ansat dato" (har nulindberettet for juni) ?

Er jeg direktør (ejer alle anparter og står som tegningsberetiget) ?   

Hvis jeg vælger Funktionær undgår jeg så besværet med feriepenge osv.?

 

 

 

 

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Ligemeget. Det betyder ikke noget. Skriv. 1.1.08, 1.6.08 eller 1.7.08. Det har intet med indberetningerne at gøre, men skal bruges ved beregning af anciennitet (for personer som følger en overenskomst).

2. Ja. Du er direktør.

3. Det med feriepenge er nu ikke så besværligt endda. Mne ja: Hvis du vælger Funktionær, vil du som udgangspunkt få løn med ferie. Overvej ferietillægsprocenten, om du vil have den opsparet eller ej. Du kan godt vælge 0, så den ikke kommer til udbetaling.

 

 

Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene...

Er det lovligt at undlade 1% ferietillæg? Også hvis jeg senere ansætter min hustru?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som direktør er du ikke omfattet af Ferie- og Funktionærloven, så ja, det er lovligt. Det kan også være lovligt med din hustru, afhængigt af hendes stilling (herunder defacto medejer eller sådan), men ikke, hvis du ansætter andre, heller ikke andre familiemedlemmer, i et almindeligt ApS eller A/S.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)