Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bindende køb - trods misvisende information fra udbyder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har investeret i søgeoptimering til min netshop. Jeg blev af to konsulenter vejledt per telefon og forklaret, at Internet Danmark kan lave den bedste søgeoptimering, som kan integreres på alle netbutikker. Jeg har modtaget mit "script", som er en kopi af teksten fra min forside, hvor der er lavet find & replace med de 15 udvalgte søgeord. Teksten har jeg altså selv forfattet og de har brugt max. 15 minutter på find & replace.  

Min shop ligger hos Scannet, som jeg er rigtig godt tilfreds med. Men problemet er så, at jeg ikke kan lægge optimeringen ind på mit CMS system på Scannet, da man skal have adgang til selve roden af min butik. Det er et lukket serversystem, som kunderne af gode grunde ikke får adgang til, som de forklarer hos Scannet. Internet Danmark fastholder deres krav om betaling til trods for, at deres ydelse ikke kan bruges på min shop.

Så vidt jeg herefter kan forstå, er Scannet og Internet Danmark konkurrenter, da de begge udbyder CMS systemer til netshops. Mon ikke Internet Danmark har vist, at deres system ikke kunne integreres i Scannets?

Hvordan skal jeg forholde mig?

Mvh. Fru Nielsen

 

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 04:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm ja. Jeg synes det lyder lidt usmageligt ud fra det du skriver. Omvendt set er det svært at få et 100% overblik over hvordan de har handlet ud fra det du skriver. Jeg hader at måtte holde med Internet Danmark i denne sag, da jeg sagtens kan forstå hvorfor du føler dig en smule snydt. Men sådan her ser jeg på det:

1. Internet Danmark sælger den viden de har omkring søgemaskineoptimering til dig. Så selvom det kun i dine øjne tager 15 minutter, så er det forhåbentligt baseret på en viden som ville koste dig oceaner af tid/penge at tilegne dig. De sælger med andre ord noget, som dokumenterbart fungerer fra dag 1, og således ikke er noget du skal fifle dig frem til over flere måneder.

2. Det ville nok være god skik at de undersøgte, eller bad dig om at undersøge om deres løsning i det hele taget kan køre på dit system. Men hvis ikke de har lovet noget, så er der nok ikke så meget at komme efter. Konkurrenter eller ej, de fleste firmaer er interesseret i at sælge en ydelse på hæderlig vis, selvom ens kunde vælger andre udbydere til andre formål.

Den eneste måde jeg kan se at du skulle kunne komme ud af denne aftale, er hvis du med rimelighed kan dokumentere at den vare du har modtaget ikke svarer til det de har lovet. Ud fra det du skriver, tror jeg det bliver svært.

Men det kan jo være der er andre der har prøvet noget lignende, eller har et andet syn på det?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)