Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Polsk arbejdskraft vs. lovgivning mv.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg (mit firma) er ved at hyre polsk arbejdskraft til noget manuelt arbejde via polsk firma positioneret i Danmark. Er der nogen som har erfaringer med dette og er der noget som jeg skal være opmærksom på i den forbindelse ?

Jeg får blot en faktura for de præsterede timer og så skulle der ikke være så meget mere i det, uden at jeg i øvrigt behøver at checke om de pågældende har opholds- og arbejdstilladelse (hvis det overhovedet er påkrævet længere pga. den frie bevægelighed i EU) mv.

Kan jeg blot handle med dette polske firma som var det et dansk uden at tænke mere over, at det er polsk arbejdskraft ? 

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

DU SKAL LAVE EN AFTALE OM PRIS OG HVAD DEN DÆKKER

ja jeg skriver det med stort, for det kan ikke siges højt nok, polske håndværkere er ikke særlige effektive, men de er så ment dygtige nok. det er ikke det.

der er mange der er blevet snydt mht. til timer og pris.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

 Om arbejdskraften er polsk eller dansk ændrer ikke på at det vil være en god ide at lave en aftale om pris og omfang...

Så vidt jeg ved er der intet til hinder for at du hyrer firmaet til hjælp. Har firmaet ikke skrevet overenskomst kan du dog være uheldig at blive ramt af blokader fra de danske fagforeninger.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)